تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۱۲۴۵ سیگنال خرید تا نزدیکی سطح مقاومت بعدی ۱۲۵۴ صادر کند و هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۱۲۳۷ و ۱۲۳۳ خواهد بود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۲۴۵ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۲۹۵ (بالاترین سطح ۱۷ آوریل ۲۰۱۷) به ۱۲۱۳ (پایین ترین سطح ۹ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که لحظاتی پیش شکسته شد و سطح مقاومت بعدی ۱۲۵۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی دیده می شود.

در نمودار پایین سطح مقاومت ۱۲۴۵ بر روی مقاومت دیگری قرار داشت که این سطح در خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۱۹۴ (پایین ترین سطح ۱۰ مارس ۲۰۱۷) به ۱۲۹۵ دیده می شود. لازم به ذکر است خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ ، ۵۵ و ۲۱ روزه گذشته هر یک به ترتیب بر روی نرخهای ۱۲۴۵ ، ۱۲۴۶ و ۱۲۴۹ قرار گرفته اند. بنابراین با توجه به نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۴۵ می توان به انتظار صعود قیمت جهانی اونس طلا تا نزدیکی سطح ۱۲۵۴ بود که این تارگت را در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

از نظر تحلیل فاندامنتال کاهش دلار آمریکا ، افت بهای سهام در آسیا و همچنین عدم اطمینان سیاسی در ایالات متحده آمریکا بعد از آنکه براساس یک نامه افشا شده، رئیس‌جمهور آمریکا از جیمز کومی خواسته بود تحقیقات پلیس فدرال آمریکا درباره ارتباط مشاور عزل شده کاخ سفید با روسیه را پایان دهد موجب تقویت قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین سطح دو هفته ی گذشته شده است.

با استناد به نامه‌ای رسمی از جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از وی خواسته بود تحقیقات درباره روابط میان مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، و روسیه را پایان دهد که این خبر به تقویت قیمت جهانی اونس طلا کمک کرده است. ظاهرا بازار نیز چنین کرده و افزایش اونس طلا نیز به همین دلیل بوده است و با توجه به تحولات تکنیکال و بنیادی اخیر روند قیمت جهانی اونس طلا در طی روزهای آتی افزایشی برآورد می­ شود.

امروز نیز یورو با دست یافتن به ۱٫۱۱۲۰ قله جدیدی را در شش ماهه گذشته فتح کرد و امروز نیز در اوایل بازار لندن مرز ۱٫۱۱۰۰ در نوردیده شد و به تبعیت از زوج ارز یورو – دلار دیگر زوج ارزها نیز عزم حرکت  کردند بطوریکه پوند نیز خود را در برابر دلار بالا کشید و تا آستانه ۱٫۲۹۵۰ تقویت شد و به نظر می رسد نقطه ۱٫۳۰۰۰ را نشانه رفته است.

طلا نیز از قافله عقب نمانده است و با فتح ۱۲۴۵ به دنبال راهی برای صعود بیشتر می گردد. این تفکرات و گمانه زنیها درست یا غلط در حال حاضر بر بازار حاکم است و یورو و اونس طلا نیز همچنان در حال افزایش هستند. بنابراین انتظار افزایش اونس طلا تا سطح مقاومت ۱۲۵۴ امر چندان غیر معقولی نیست.

از سوی دیگر سرمایه گذاران همچنان در مورد تنش های ژئوپولیتیک و آزمایش موشک بالیستیک کره شمالی نگران هستند و هر چند که در مباحث پیشین تا حدودی به این بحث پرداختیم اما به سبب اهمیت موضوع و سوالاتی که جسته و گریخته از طرف دوستان مطرح شد یک بار دیگر به این مسئله اشاره می کنم.

مشهور است که طلا خبر های بد را دوست دارد و این جمله اولین قانون تجارت طلاست و تاجران این عرصه به نیکی می دانند که خبر های مربوط به عدم اطمینان سیاسی یا آزمایش موشکی کره شمالی تاثیر شدیدی بر قیمت این کالا می گذارد و اگر چه این اتفاقات کام خیلی ها را تلخ می کند اما به مذاق طلا خوش می آید و این فلز گرانبها را گران بها تر می کند.

تاریخ نشان داده که در شرایط بحرانی سرمایه داران مایلند وجوه نقد و اوراق بهادار و دیگر سرمایه های خود را که ممکن است در این وضعیت جز مشتی کاغذ مفهوم دیگری نداشته باشند به چیزی تبدیل کنند که همیشه ارزش ذاتی خود را حفظ می کند و ارزشی صرفا اعتباری ندارد. طلا بهترین انتخاب آنان است. به همین دلیل هنگامی که بوی آزمایش موشکی کره شمالی و تنش در شبه جزیره کره به مشام سرمایه داران می رسد سریعا سرمایه ها به سمت بازار طلا سرازیر می شود و قیمت طلا را به بالا سوق می دهند.

بنابراین باید توجه داشت سرمایه گذاران، معمولا طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن در شرایط نابسامانی مالی و ژئوپلیتیکی انتخاب می کنند و آمارهای ضعیف اقتصادی اخیر از آمریکا ممکن است باعث شود بانک مرکزی آمریکا از افزایش سریع نرخهای بهره در سال جاری اجتناب کند و این موضوع نیز علاقه معامله گران به خرید اونس طلا را افزایش داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا