تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLM7) با توجه به عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ دلار در هر بشکه پیش بینی می شود مقداری اصلاح کند و به سطح ۴۶٫۴۷ برگردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت از موج نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۳٫۷۶ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) قرار دارد و در طی دو روز گذشته قیمت نفت خام سبک آمریکا پایین این سطح مقاومت در نوسان بوده است و نتوانسته با قدرت از آن عبور کند.

بررسی نمودار یک ساعته نشان می دهد چرخه سه موجی از سطح ۴۳٫۷۶ تکمیل شده است که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و شکست خط روند افزایشی رسم شده در چارت یک ساعته به وضوح نشان داده است. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این چرخه به تارگت نزولی ۴۶٫۷۱ و ۴۶٫۰۱ اشاره دارد که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی در چارت پایین دیده می شوند.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی صرفا یک حرکت پول بک (pullback) به سوی خط روند می باشد و در چارت پایین با سطوح مقاومت ۴۹٫۲۵ و ۴۹٫۵۰ مواجه است. در تقویم اقتصادی امروز ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران تنها خبر آمار موجودی ذخایر هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) دیده می شود که انتظار می رود از رقم قبلی ۵٫۲۴۷- میلیون بشکه به ۲٫۳۶۰- میلیون بشکه کاهش یابد.

گفتنی است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت انجمن آمریکا (API) به میزان ۸۸۲ هزار بشکه افزایش یافت که بالاتر از حد پیش بینی بازار (۲٫۳۰۰- میلیون بشکه) بود. بنابراین برای امروز می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار نفت به خبر موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا معطوف باشد.

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن  (BRN7)پیش بینی می شود قیمت آن اگر موفق به شکست سطح حمایت ۵۰٫۹۹ شود مقداری به نزدیکی سطح ۴۹٫۴۱ اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۲٫۵۱ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۲٫۵۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۶٫۶۴ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) قرار گرفته است و احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی همانند برخورد قیمت به سطوح مقاومت پیشین ۴۹٫۴۱ و ۵۱٫۱۲ وجود دارد که قبلا باعث توقف کوتاه حرکت اصلاحی از سطح ۴۶٫۶۴ شده بود.

بررسی امواج الیوت ویو در نمودار یک ساعته اشاره به تکمیل شدن چرخه سه موجی دارد و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این چرخه به تارگت نزولی ۴۹٫۶۴ و ۴۸٫۹۳ اشاره دارد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۲۱ موجب افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح مقاومت ۵۲٫۶۳ دلار در هر بشکه می شود.

با توجه به نمودارهای پایین بهتر است انجام یک حرکت اصلاحی را حتماً مد نظر داشت. اخبار مهم امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا را پیگیری کنید و در صورت اعلام افزایش موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا منتظر واکنش این حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت دریای شمال باشید که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن