تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی و رنج ۵۵۶۳ و ۵۶۴۳ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت آن مشخص گردد. به همین دلیل نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) قرار گرفته است. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۵۶۳ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت به سطح ۵۴۳۳ می شود.

این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۴۳ موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۷۰۹ می شود. با این حال به نظر می رسد که تمایل قیمت مس بیشتر کاهشی باشد زیرا حرکت اصلاحی که از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) شکل گرفته بسیار ضعیف بوده است.

در هر حال باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را به محض شکست یکی از سطوح حمایت ۵۵۶۳ یا مقاومت ۵۶۴۳ در پی دارد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۹۱۷ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۹۰۴ ریزش داشته باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود این موج افزایشی کوتاهی که از سطح ۱۸۶۲ (پایین ترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۷) شاهد آن هستیم در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c خود به پنج موج کوچک تر تقسیم شده است.

این ساختار امواج الیوت ویو به تکمیل شدن این روند افزایشی اشاره دارد و از آنجایی که موج c در درون یک الگوی افزایشی گوه یا کنج افزایش یافته صورت گرفته است معمولا جزو الگوهای کاهشی محسوب می شود و به افت احتمالی قیمت این فلز اشاره دارد.

تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی از موج کاهشی ۱۹۷۳ (بالاترین سطح ۲۷ آوریل ۲۰۱۷) به سطح مقاومت ۱۹۳۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) اشاره دارد که انتظار داریم از نزدیکی این سطح مقاومت فروشندگان وارد بازار شود و روند افزایشی معکوس شود.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۳۰ موجب افزایش قیمت آن به سطح ۱۹۴۶ دلار در هر تن می شود که این سطح محل برخورد قیمت آلومینیم آلیاژی به خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی می باشد که در چارت بعدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن