تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLM7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت شکسته شود موجب افزایش قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۸۵ می شود. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۳٫۷۶ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

هر چند قیمت نفت خام سبک آمریکا با سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ مواجه است اما با توجه به اینکه هنوز بالای سطح حمایت ۴۸٫۱۵ تثبیت شده است و با در نظر گرفتن موج افزایشی روز گذشته احتمال شکست و نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ زیاد است.

با نگاهی به نمودار یک ساعته پایین به وضوح مشخص شده است که قیمت نفت خام سبک آمریکا در درون یک کانال افزایشی در نوسان است که اشاره به افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح مقاومت ۵۱ دارد. برای امروز در حرکت اصلاحی نیز سطح حمایت اولیه بر روی ۴۸٫۱۵ و ۴۸٫۰۸ دیده می شود که مانع از هر گونه حرکت اصلاحی خواهد شد. در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ دلار در هر بشکه را پیش بینی می کنیم.

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن  (BRN7)پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به نزدیکی سطوح حمایت ۵۱٫۲۲ و ۵۰٫۹۱ دلار در هر بشکه اصلاح کند و بعد از آن به سوی سطوح مقاومت ۵۲٫۵۱ و ۵۲٫۶۳ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت ۵۱٫۲۲ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۶٫۶۴ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) به ۵۲٫۶۳ (بالاترین سطح ۱۵ مه ۲۰۱۷) قرار دارد و در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۲۱ موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت به سطوح مقاومت ۵۲٫۵۱  و ۵۲٫۶۳ می شود.  در چارت روزانه سطح مقاومت ۵۲٫۵۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۶٫۶۴ قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک افزایش قیمت به سطح ۵۲٫۶۱ تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۵۲٫۵۱ می باشد که این تارگت افزایشی بر روی سطح ۵۳٫۸۰ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ می باشد. از این رو پیش بینی افزایش قیمت آن بعد از حرکت اصلاحی هنوز هم معتبر به نظر می رسد و ممکن است دوباره به سطح مقاومت ۵۲٫۵۱ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن