تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۵۵۶۳ و ۵۶۴۳ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از آن به سوی سطح حمایت ۵۵۰۸ کاهش داشته باشد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این منطقه خنثی و رنچ بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است که در نمودار زیر دیده می شود.

با توجه به آنکه قیمت مس چندین بار در شکست سطح مقاومت ۵۶۴۳ ناموفق بوده است دوباره شاهد کاهش قیمت مس به سطح ۵۵۶۳ هستیم و شانس ریزش قیمت به سوی سطح ۵۴۳۳ زیاد است و برای امروز از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی کاهش قیمت مس به سطح ۵۵۴۷ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۵۵۶۳ می باشد که می تواند تارگت نزولی ۵۵۰۸ را نمایان سازد.

در حرکت افزایشی نیز تنها چنانچه سطح مقاومت ۵۶۴۳ با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۵۷۰۹ می شود که این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی موجود بعد از این روند خنثی کاهش قیمت مس به سطح ۵۵۰۸ می باشد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت ۱۹۰۴ کاهش داشته باشد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۱۷ در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت ۱۹۱۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۳ (بالاترین سطح ۲۷ آوریل ۲۰۱۷) به ۱۸۶۲ (پایین ترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود ناتوانی قیمت آلومینیم آلیاژی برای چندمین بار متوالی در شکست سطح مقاومت ۱۹۳۰ به معنای ساخته شدن سقف دو قلو (double – top) در نزدیکی سطح ۱۹۳۰ می باشد که تارگت نزولی ۱۹۰۴ را نشانه گرفته است.

این الگو همچنین به وارونه شدن روند افزایشی آغاز شده از سطح ۱۸۶۲ اشاره دارد و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن به پایین سطح حمایت ۱۹۰۴ کاهش یابد و در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۹۳۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹۴۶ می باشد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن