تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLM7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود با شکست سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ دلار در هر بشکه تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۸۵ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۳٫۷۶ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است که هم اکنون قیمت توانسته به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۵۰ افزایش یابد.

با نگاهی به اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نفت خام سبک آمریکا و بررسی رفتار افزایشی قیمت از سطح ۴۳٫۷۶ و وجود کندل های افزایشی سفید زیاد می توان دریافت فعلا قیمت در موج افزایشی قرار دارد و انگیزه ‌ای قوی برای صعود تا سطح ۵۰٫۸۵ دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال روند خنثی و رنج قیمت بین منطقه ۴۸٫۱۵ و ۴۹٫۵۰ به پایان رسیده است و با شکست این سطح مقاومت زمینه را برای ورود خریداران با تارگت ۵۰٫۸۵ ایجاد خواهد کرد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی نیز محدود به سطح حمایت ۴۹٫۵۰ خواهد بود که حالا تبدیل به حمایت قیمت شده است و حمایت بعد از آن بر روی سطح ۴۸٫۹۳ وجود دارد. امروز ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آمار شمار دکل های حفاری نفت شرکت آمریکایی بیکر هیوز (رقم قبلی ۷۱۲) اعلام می شود.

لازم به ذکر است از نظر تحلیل فاندامنتال از یک سو کاهش ذخایر تولید نفت آمریکا برای ششمین هفته متوالی و تضعیف ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار و از سوی دیگ حمایت‌های عربستان، روسیه ، کویت، الجزایر ، عراق، ونزوئلا و کشورهای غیر عضو از جمله عمان و سودان جنوبی از تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک تا مارس ۲۰۱۸ به تقویت قیمت نفت در بازارهای جهانی کمک کرده است. این کشورها از تمدید توافق اوپک تا ۹ ماه دیگر حمایت کرده اند و قرار است کشورهای دیگر نیز با این طرح در نشست ۲۵ مه از تمدید ۹ ماهه توافق اوپک همراه کنند.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن  (BRN7)سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود تا سطح مقاومت ۵۳٫۸۰ افزایش یابد که این موضوع را سطوح فیبوناچی و شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۵۱  در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۵۲٫۵۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۶٫۶۴ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۳٫۸۰ دیده می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ قرار گرفته است.

در حرکت صعودی قیمت نفت برنت دریای شمال چنانچه سطح مقاومت ۵۳٫۸۰ شکسته شود نه تنها باعث افزایش قیمت به سطح ۵۶٫۱۸ می شود بلکه زمینه را برای از سرگیری روند افزایشی قوی به سوی سطح ۵۸٫۳۷ فراهم می آورد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح ۵۲٫۵۱ دلار در هر بشکه خواهد بود که حالا تبدیل به حمایت اولیه قیمت نفت برنت دریای شمال شده است. همانطور که در بالا اشاره شد توافق برخی کشورها از تمدید کاهش تولید نفت اوپک تا مارس ۲۰۱۸ همچنان به عنوان سنتیمنت اصلی بازار بر تمامی اخبار و رویدادهای اقتصادی تاثیر گذار است و انتظار می رود در شرایط فعلی حرکت بازار نفت متاثر از این خبر افزایشی باقی بماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن