تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۵۶۴۳  دلار در هر تن را تاچ کند که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۵۶۳ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۵۶۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است سطح ۵۴۸۵ که دیروز لمس شد کمی بالاتر از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) بوده است و این ساختار به اوج و کف قیمت (high-low) یعنی کف قیمت بالاتر از کف قبلی ساخته شده، اشاره دارد که این الگو به محض شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۴۳ بیشتر تایید می شود.

در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۵۵۶۳ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت آن تا سطح ۵۵۰۸ می شود و این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۴۳ موجب افزایش قیمت آن به سوی سطح ۵۷۰۹ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۹۳۰ را لمس کند و شانس شکست این سطح مقاومت و افزایش بیشتر آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۴۶ بسیار زیاد است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۳ (بالاترین سطح ۲۷ آوریل ۲۰۱۷) به ۱۸۶۲ (پایین ترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و موج اصلاحی که در برخورد قیمت به سطح مقاومت ۱۹۳۰ اتفاق افتاده است وارونه شده است که نشاندهنده از سرگیری روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی می باشد.

از آنجایی که قیمت این فلز در بالای سطح ۱۹۱۷ تثبیت شده است احتمال استمرار موج افزایشی قیمت زیاد است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۱۷ منجر به کاهش موقت قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۶۰۴ می شود. از نقطه نظر فاکتورهای تحلیل تکنیکال آلومینیم آلیاژی، در حال حاضر قیمت به سطح مقاومت مهم ۱۹۳۰ نزدیک شده است.

این امکان وجود دارد که قیمت در این ناحیه اندکی استراحت نماید و بعد از آن سرعت افزایش قیمت به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. با بررسی رفتار قیمت آلومینیم آلیاژی در روزهای آتی می توان به امکان صعود و احتمال رشد قیمت آن تا سطح ۱۹۴۶ دلار در هر تن پی برد که در چارت بعدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن