تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم در صورت شکست سطح مقاومت ۱۲۵۷ به سوی سطوح ۱۲۶۴ و ۱۲۷۱ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را تلاش قیمت برای شکست خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۱۲۷ (پایین ترین سطح ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷) نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر مشخص است این سطوح مقاومت ۱۲۵۷ و ۱۲۷۱ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۲۹۵ (بالاترین سطح ۱۷ آوریل ۲۰۱۷) به ۱۲۱۳ (پایین ترین سطح ۹ مه ۲۰۱۷) قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت قیمت افزایشی است، خصوصاً با توجه به تثبیت قیمت در بالای خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۲۰۰ روزه گذشته (۱۲۴۶ و ۱۲۴۴) روندی کاملاً افزایشی را به همراه خواهد داشت و برای امروز در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید اونس طلا از بالای ۱۲۵۷ وارد عمل خواهند شد و سطوح حمایت ۱۲۴۶ و ۱۲۴۴ سد مستحکمی در برابر هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی خواهد بود.

عدم اطمینان سیاسی در ایالات متحده آمریکا و تحقیقات در مورد احتمال تبانی تیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با روسیه و تاثیرگذاری مسکو بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده همچنان به عنوان سنتیمنت اصلی بازار بر تمامی اخبار و رویدادهای اقتصادی تاثیر گذار است و انتظار می رود در شرایط فعلی حرکت بازار اونس طلا متاثر از این اخبار باقی بماند.

چنانچه اشاره کردیم، تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۲۴۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) به معنای شروع حرکت صعودی است و با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۵۷ این حرکت بیشتر تایید خواهد شد چون معمولا در این روزها بازار متاثر از اخبار روزهای قبل خواهد به عبارتی به هضم آنها مشغول می شود. از رفتار بازار می توان دریافت که در ناخودآگاه جمعی معامله گران اتفاقاتی افتاده که این اتفاقات هرچه هست حداقل فعلا به نفع اونس طلا می باشد.

مسئله دیگر که همواره باید در تحلیلهای اونس طلا مورد توجه قرار گیرد مسئله تنش در شبه جزیره کره است. کره شمالی اعلام کرده است که آزمایش موشک بالستیک میان برد خود را با موفقیت پرتاب کرده است و این کشور در مراحل نهایی نصب کلاهک اتمی بر روی موشک های بالستیک خود قرار دارد و این نیز همان بهانه فاندامنتالی می تواند باشد که بازار به دنبال اوست.

این هفته بازار با اخبار کمی همراه است و در بازار ایالات متحده، اخبار خاصی منتشر نخواهد شد. تنها اخبار مهم این هفته در ایالات متحده خبر صورتجلسه بانک فدرال، شاخص مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی مقدماتی، سفارشات کالاهای بادوام و آمار بازبینی تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا می باشد.

توجه بازار به صورتجلسه روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) برای دریافت اطلاعات بیشتر از سیاستهای پولی معطوف خواهد ماند و بسته به اینکه در درون این جعبه چه باشد بازار اونس طلا نیز واکنش نشان خواهد داد. بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است.

بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است. چه مباحثی مطرح شده ؟ شرکت کنندگان چه کسانی بودند و آرای اعضای این نهاد در خصوص نرخ بهره چگونه بوده است؟ از این رو روشن شدن این سوالات می تواند روند قیمت جهانی اونس طلا را با هدف های اشاره شده مشخص کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا