تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLN7) پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۵۰٫۸۵ دلار در هر بشکه تا سطح مقاومت بعدی ۵۲٫۵۳ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر مشخص است این سطح مقاومت ۵۰٫۸۵ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۳٫۷۶ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

افزایش قیمت تا سطح ۵۱٫۱۵ تاییدی در جهت شکست قدرتمند سطح مقاومت ۵۰٫۸۵ می باشد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت خط فیبوناچی شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۲٫۵۳ قرار دارد.

از نظر تحلیل فاندامنتال از یک سو کاهش ذخایر تولید نفت آمریکا برای ششمین هفته متوالی و تضعیف ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار و از سوی دیگر حمایت‌های عربستان، روسیه ، کویت، الجزایر ، عراق، ونزوئلا و کشورهای غیر عضو از جمله عمان و سودان جنوبی از تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک تا مارس ۲۰۱۸ به تقویت قیمت نفت در بازارهای جهانی کمک کرده است.

این کشورها از تمدید توافق اوپک تا ۹ ماه دیگر حمایت کرده اند و قرار است این هفته کشورهای دیگر نیز با این طرح در نشست ۲۵ مه از تمدید ۹ ماهه توافق اوپک همراه کنند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN7) پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۵۳٫۸۹ تا سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۶۰ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود سطح مقاومت ۵۳٫۸۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۶٫۶۴ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و برای امروز افزایش قیمت تا سطح ۵۴٫۳۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۵۳٫۸۹ می باشد که می تواند تارگت افزایشی ۵۵٫۶۰ دلار در هر بشکه را نمایان سازد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد.

از نظر تحلیل فاندامنتال حمایت برخی از کشورها بر سر توافق تمدید کاهش تولید اوپک یکی از دلایل تمایل معامله گران برای سرمایه گذاری در بازار نفت است و از افزایش قیمت آن در آستانه جلسه ی اوپک کسب سود می کنند. این هفته سازمان اوپک نشست خود را برای بررسی آخرین تحولات بازار جهانی نفت و ارزیابی پرونده عرضه و تقاضا تاریخ ۲۵ مه ( ۴ خرداد ۹۶ ) برگزار می کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن