تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا  (CLN7)پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح ۴۹٫۵۰ دلار در هر بشکه اصلاح کند که این موضوع را ناتوانی قیمت در شکست و تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۰٫۸۵ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۰٫۸۵ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۳٫۷۶ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) قرار دارد که فعلا مانع از افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا شده است.

از آنجایی که قیمت آن در درون یک کانال نزولی در نوسان بوده است نمی توان نسبت به شکست اخیر سطح مقاومت ۵۰٫۸۵ اطمینان حاصل کرد و احتمال اینکه قیمت نفت خام سبک آمریکا موقتا در نزدیکی سطح ۵۱٫۲۰ به پیک و سقف خود رسیده باشد زیاد است که این سطح محل برخورد قیمت به سقف کانال نزولی رسم شده در چارت پایین می باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت در نزدیکی مقاومت دیگری بر روی نرخ ۵۰٫۹۸ قرار گرفته است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۷) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد و این سطوح مقاومت احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۴۹٫۵۰ را بوجود آورده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها افزایش قیمت به سطح ۵۱٫۵۰ تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۵۲٫۵۳ دلار در هر بشکه می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی می باشد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN7) پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح مقاومت ۵۳٫۸۹ دلار در هر بشکه در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح حمایت ۵۲٫۵۱ اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست و تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۳٫۸۹ نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت نفت برنت دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۶٫۶۴ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

براساس آن چیزی که در نمودار بعدی دیده می شود این سطح مقاومت در نزدیکی مقاومت دیگری در نرخ ۵۳٫۸۰ قرار دارد که محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷) به ۵۸٫۳۷ قرار دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال بخشی از موج  نزولی قیمت که از سطح ۵۸٫۳۷ شروع شده در قالب یک کانال نزولی در نوسان بوده است که براساس آن می توان گفت قیمت نفت برنت موقتا در نزدیکی سطح ۵۳٫۸۹ به پیک و سقف قیمت خود رسیده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۵۴٫۵۰ تاییدی در جهت شکست کامل و قدرتمند سطح مقاومت ۵۳٫۸۹ می باشد که می تواند برای قیمت نفت برنت دریای شمال تارگت افزایشی ۵۵٫۶۰ دلار در هر بشکه را در نمودار بعدی مشخص سازد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن