تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۶۸۳ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۶۴۱ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین می بینیم این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۸۲۰ (بالاترین سطح ۲ مه ۲۰۱۷) به ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و از منظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی قیمت مس از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) خیلی سریع اتفاق افتاده است و ادامه ی حرکت افزایشی آن بسیار بعید به نظر می رسد.

در واقع قیمت مس بعد از شکست این خط روند فورا به سمت آن برگشته است. در چارت زیر این حرکت برگشتی به معنای آن است که قیمت مس از نظر تکنیکالی ضعیف است و به احتمال زیاد شاهد یک حرکت اصلاحی و نزولی در قیمت این فلز خواهیم بود.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۵۷۳۵ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب افزایش آن به سطح مقاومت بعدی ۵۷۷۱ می شود که این سطح را در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۱۹۱۷ کاهش یابد که این موضوع را ساخته شدن سقف دو قلو (double top) در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۴۶ در چارت بعدی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۱۹۴۶ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۳ (بالاترین سطح ۲۷ آوریل ۲۰۱۷) به ۱۸۶۲ (پایین ترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و این الگوی سقف دو قلو به تارگت نزولی ۱۹۱۷ اشاره دارد.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی کمی به پایین سطح حمایت ۱۹۳۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) رسیده است و از این رو شانس کاهش بیشتر قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۱۹۱۷ زیاد است.

در حرکت صعودی تنها به شرط افزایش قیمت به سطح ۱۹۳۸ نشاندهنده شکست غلط سطح حمایت ۱۹۳۰ می باشد که می تواند تارگت نزولی ۱۹۱۷ را موقتا خنثی کند و مجدد قیمت آلومینیم آلیاژی را به سوی سطح مقاومت ۱۹۴۶ دلار در هر تن برساند که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن