تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۶۸۳ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۶۴۱ کاهش یابد که این موضوع را ناتوانی قیمت در تثبیت کامل قیمت در بالای منطقه مقاومت ۵۶۸۳ و ۵۷۳۵ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه مقاومت مس بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۸۲۰ (بالاترین سطح ۲ مه ۲۰۱۷) به ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند و موج افزایشی قیمت مس که از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) شروع شده بسیار تند و شارپی بوده که همین مساله احتمال تشکیل یک موج اصلاحی و نزولی را بوجود می آورد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۷۳۵ به معنای ضعف قیمت مس در نمودار پایین می باشد که می تواند قیمت را به ترتیب تا سطوح ۵۶۸۳ و ۵۶۴۱ پایین بکشاند و این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۷۳۵ موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۷۷۱ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت نزولی فعلی خود در نزدیکی سطح حمایت ۱۹۳۰ پایان دهد و بعد از آن در مسیر افزایشی قرار گیرد و به سوی سطح مقاومت ۱۹۵۷ صعود کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و گوه افزایشی در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۳ (بالاترین سطح ۲۷ آوریل ۲۰۱۷) به ۱۸۶۲ (پایین ترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و سطح مقاومت ۱۹۴۶ نیز باعث حرکت اصلاحی فعلی شده است. الگوی گوه افزایشی که از روز ۱۶ مه ۲۰۱۷ به این سو شکل گرفته است به هدف افزایشی ۱۹۵۸ اشاره دارد.

یک گوه افزایشی هنگامی که تحکیم قیمت بین خطوط مقاومت و حمایت با شیب رو به بالاست شکل میگیرد. در اینجا، شیب خط حمایت، تندتر از مقاومت است و این نشان می دهد که بالاترین کف ها سریعتر از بالاترین سقف ها شکل می گیرد. این منجر به یک شکل گوه مانند می شود، که دقیقا الگو نموداری اسم خود را از همین می گیرد که در چارت بعدی مشخص شده است. در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۳۰ منجر به وارونه شدن روند افزایشی و هدف نزولی ۱۹۱۷ دلار در هر تن برای قیمت آلومینیم آلیاژی می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن