تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۱۲۶۴ افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۷۶ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۲۹۵ (بالاترین سطح ۱۷ آوریل ۲۰۱۷) به ۱۲۱۳ (پایین ترین سطح ۹ مه ۲۰۱۷) قرار دارند.

در چارت پایین مشخص است که این سطح مقاومت ۱۲۶۴ منجر به حرکت اصلاحی قیمت در درون یک الگوی مثلث شکل شده است که جز الگوهای افزایشی ادامه دهنده می باشد که موجب تقویت قیمت شده است و بدین دلیل از منظر تحلیل تکنیکال حرکت قیمت کاملاً صعودی است، خصوصاً شکست سطح مقاومت ۱۲۶۴ روندی کاملاً افزایشی را به همراه خواهد داشت.

بنابراین به نظر می رسد، قیمت هرچند در محدوده های خنثی بین ۱۲۵۴ و ۱۲۶۴ حرکت خواهد نمود، اما آهنگ حرکت اونس طلا، افزایشی خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به محض شکست سطح مقاومت ۱۲۶۴ مشخص شده است.

اخبار امروز به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت قیمت جهانی اونس طلا را در اختیار دارد و محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می روند و  اونس طلا همچنان از سطوح بالایی که بدست آورده محافظت می کند و در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید اونس طلا از بالای ۱۲۶۴ وارد عمل خواهند شد.

برای امروز انتظار اخبار نسبتا مهمی را داریم آمار مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا، سفارش کالاهای بادوام و تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا خبرهایی هستند که بازار قطعا به آنها توجه خواهد کرد. اخبار مهم امروز را پیگیری کنید و در صورت اعلام منفی هر یک از اخبار امروز منتظر واکنش مثبت اونس طلا باشید.

در خصوص کالاهای بادوام باید گفت، این گروه از کالاها مشخصاً ماشین آلات سنگین، صنایع حمل و نقل (خصوصاً هواپیما سازی) و تولیدات کارخانه ای هستند که عمر تقریباْ زیادی (حداقل ۳ سال) داشته باشند. این شاخص از آنجایی اهمیت دارد که چشم اندازی از بخش تولیدی کشور نشان می دهد و مشخص خواهد کرد که وضعیت کار، تولید و بازدهی در مهمترین بخش صنعتی کشور چگونه است.

برای این ماه، انتظار کاهش این شاخص وجود دارد که باید گفت در صورت کاهش، می توان انتظار قدرت گرفتن اونس طلا را داشت. این خبر ساعت ۱۷:۰۰ اعلام خواهد شد و انتظار می رود شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا در ماه آوریل از رقم قبلی %۰٫۷ به %۱٫۲-  کاهش یابد و آمار خالص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا در ماه آوریل از رقم قبلی %۰٫۲-  به %۰٫۵ تغییر یابد.

شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) که در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود شاخص کلی سنجش میزان کالاها و خدماتی است که در یک دوره زمانی توسط اقتصاد یک کشور تولید می شود. در واقع، این شاخص، شاهین ترازوی اقتصاد یک کشور محسوب می شود و به زبان ساده، در صورت افزایش میزان تولید ناخالص داخلی، رشد اقتصادی مطلوب بوده و وضعیت کلی مناسب تلقی می شود.

گزارش امروز که گزارش مقدماتی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول سال جاری خواهد بود، می تواند وضعیت حقیقی رشد اقتصادی را معین کند و انتظار می رود از رقم قبلی %۰٫۷ به %۰٫۹ تغییر یابد. برای شاخص تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا در ماه مه که ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود پیش بینی می شود از رقم قبلی ۹۷٫۷ به ۹۷٫۵ تغییر یابد و برای شاخص انتظارات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا در ماه مه نیز انتظار می رود از رقم قبلی ۸۸٫۱ به ۸۷٫۹ تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا