تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۵۶۸۳ و ۵۷۳۵ دلار در هر تن در نوسان است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا جهت قیمت آن مشخص گردد. از این رو نکته قابل توجهی در خصوص قیمت مس وجود ندارد بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۵۸۲۰ (بالاترین سطح ۲ مه ۲۰۱۷) به ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۷۳۵ با قدرت شکسته شود موجب افزایش و صدور سیگنال خرید با هدف ۵۷۷۱ می شود و این در حالی است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۶۸۳ شکسته شود منجر به کاهش و صدور سیگنال فروش با هدف ۵۶۴۱ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال تمایلات بازار بیشتر تقویت قیمت مس را نشان می دهد که این موضوع را الگوی اوج و کف قیمت (High – low bottom) ساخته شده بین روز ۸ مه و ۱۹ تایید کرده است که تارگت افزایشی ۵۸۲۰ را نشانه گرفته است. با نگاهی به نمودار پایین می توان شکسته شدن خط روند نزولی رسم شده را مشاهده کرد که بیشتر انرژی خریداران و افزایش قیمت مس را نشان می دهد.

از این رو با توجه به تحولات تکنیکال براساس آن چیزی که در چارت زیر دیده می شود تثبیت کامل قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۷۳۵ بازگشت قدرتمند حرکت صعودی قیمت مس تایید شده و راه برای صعود تا هدف ۵۷۷۱ و بعد از آن سطح ۵۸۲۰ هموار خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۹۶۲ مواجه شود و تنها در صورت افزایش قیمت به بالای این سطح موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹۶۸ می شود.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۰۱ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این موج به احتمال زیاد در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۶۸ به پیک و سقف خود رسیده است که این موضوع را ناتوانی قیمت در شکست خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) بیشتر تایید کرده است.

برای امروز معلوم نیست که قیمت آلومینیم آلیاژی بتواند از خط روند رسم شده عبور کند و سطح مقاومت ۱۹۶۸ را تاچ کند و دوباره سیگنال فروش صادر کند و حتی ممکن است در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۶۲ فروشندگان وارد بازار شوند و برای امروز چنانچه سطح حمایت ۱۹۵۷ شکسته شود منجر به ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت بعدی ۱۹۵۰ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن