تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN7) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح حمایت ۴۹٫۵۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۴۹٫۰۸ صادر خواهد کرد که در نمودار زیر مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۴۹٫۵۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۳٫۷۶ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) قرار دارد که فعلا مانع از کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۴۹٫۰۸ شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۲ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) به ۴۸٫۱۸ (پایین ترین سطح ۲۶ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت کاهشی در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است و این ساختار موئد آن است که قیمت نفت خام سبک آمریکا مجدد به سوی سطح ۴۸٫۱۸ (پایین ترین سطح ۲۶ مه ۲۰۱۷) ریزش پیدا خواهد کرد. از نظر بررسی امواج الیوت ویو، این موج های که در چارت پایین در قالب موج های ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ و ۵ مشاهده می فرمائید همگی آنها یک موج بزرگ a را بوجود آورده اند که در واقع اولین موج از الگوی زیگزاگی شکل یا چرخه پنج موجی به شمار می رود.

لازم به ذکر است برای امروز سطح مقاومت قیمت نفت خام سبک آمریکا نیز بر روی ۵۰٫۰۹ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب افزایش کوتاه آن به نزدیکی سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۵۴ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید، در غیر این صورت احتمال کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سوی سطوح ۴۹٫۵۰ و ۴۹٫۰۸ وجود دارد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN7) پیش بینی می شود قیمت آن به حرکت اصلاحی و افزایشی خود در نزدیکی سطح مقاومت ۵۲٫۷۷ پایان دهد و دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گیرد و به سوی سطح حمایت ۵۱٫۶۰ کاهش یابد و در واقع سیگنال فروش صادر کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین تایید کرده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۶٫۶۴ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) به ۵۴٫۶۷ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) قرار دارند و به باور ما این حرکت کاهشی در قالب پنج موج شکل گرفته است که به تارگت ۵۰٫۷۱ (پایین ترین سطح ۲۶ مه ۲۰۱۷) اشاره دارد. همانطور که در چارت بعدی مشخص است این پنج موج همگی یک موج بزرگ a را بوجود آورده اند که اولین موج از الگوی زیگزاگی شکل می باشد.

برای امروز با توجه به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به پایین سطح حمایت ۵۲٫۰۶ می توان نتیجه گرفت که حرکت اصلاحی تکمیل شده است و قیمت نفت برنت تا سطح ۵۱٫۶۰ ریزش پیدا خواهد کرد و برای امروز در صورتیکه این سطح حمایت هم شکسته شود منجر به ریزش بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۵۰٫۶۶ دلار در هر بشکه می شود که این سطح در چارت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن