تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح حمایت ۵۵۹۹ دلار در هر تن کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند و اگر این سطح حمایت ۵۵۹۹ هم با قدرت شکسته شود منجر به کاهش بیشتر آن به سوی سطح حمایت بعدی ۵۵۴۶ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت مس هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۸۲۰ (بالاترین سطح ۲ مه ۲۰۱۷) به ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود موج کاهشی قیمت مس که از سطح ۵۷۶۸ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) آغاز شده به تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۵۴۶۲ اشاره می کند و بررسی کانال افزایشی به تارگت ۵۵۹۹ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و مماس با کف کانال در چارت پایین می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطح مقاومت اولیه بر روی ۵۶۸۳ وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۷۳۵ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی می باشد.  در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح حمایت ۱۹۴۳ را کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند و اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود منجر به کاهش بیشتر آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۹۲۷ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۸۶۲ (پایین ترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۷) به ۱۹۶۸ (بالاترین سطح ۲۶ مه ۲۰۱۷) قرار دارند.

از آنجایی که قیمت آلومینیم آلیاژی موفق به تثبیت بالای خط روند نزولی رسم شده از بالاترین سطح ۳۰ آوریل نشده است این احتمال قویا وجود دارد که این روند معکوس یا وارونه شده باشد و واگرایی کاهشی بوجود آمده در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) نیز سیگنال فروش صادر کرده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطح مقاومت بر روی ۱۹۶۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی) دیده می شود که تنها به شرط شسکت و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۱۹۶۸ و ۱۹۸۰ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن