تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN7) پیش بینی می شود قیمت آن از سطح حمایت ۴۹٫۰۸ دلار در هر بشکه عبور کند و دوباره سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۴۸٫۱۸ یعنی پایین ترین سطح روز ۲۶ مه ۲۰۱۷ صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت ۴۹٫۰۸ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۳٫۷۶ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) قرار دارد و این روند از پنج موج کوچک شکل گرفته است و این ساختار اشاره به توسعه الگوی زیگزاگی شکل یا یک چرخه پنج موج بزرگ تر دارد. براساس این تجزیه و تحلیل فیبوناچی پروجکشن انتظار می رود که قیمت نفت خام سبک آمریکا حداقل تا سطح ۴۷٫۹۲ کاهش یابد و در بیشترین قدرت نزولی خود می تواند تا سطح ۴۶٫۴۶ ریزش داشته باشد.

این در حالی است که سطح مقاومت قیمت بر روی ۴۹٫۶۴ دیده می شود که تنها شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن به معنای استمرار موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۴۸٫۱۸ به سوی سطح ۵۰٫۲۸ می باشد. از نظر تحلیل فاندامنتال نیز افزایش تولید نفت لیبی به نگرانی های موجود در بازار در مورد افزایش تولید نفت آمریکا دامن زده است و این موجب تضعیف تلاش های اوپک و غیراوپکی ها برای مهار مازاد عرضه گشته است.

طبق گزارش شرکت ملی نفت لیبی پیش بینی می شود تولیدات نفت این کشور در این هفته به ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد. لیبی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به طور متوسط روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرده در حالی که این رقم در کل سال  ۲۰۱۶ در حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

به همین خاطر افزایش تولید آمریکا و لیبی تلاش های اوپک و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه برای کاهش مازاد عرضه در بازار و تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید را تضعیف می کند که این مساله برای معاملات امروز باعث کاهش دوباره قیمت نفت خام سبک آمریکا و صدور سیگنال فروش به پایین سطح حمایت ۴۹٫۰۸ با تارگت های مشخص شده در چارت پایین خواهد شد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۱٫۱۰ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۵۰٫۶۳ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از الگوی زیگزاگی شکل قرار دارد که این الگو از پایین ترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷ یعنی سطح ۵۴٫۶۷ تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال انتظار می رود که قیمت نفت برنت دریای شمال حداقل تا سطح ۵۰٫۱۶ کاهش یابد و در بیشترین قدرت نزولی خود می تواند تا سطح ۴۸٫۶۵ ریزش داشته باشد. این در حالی است که سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۲٫۰۳ دیده می شود که تنها شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن به معنای استمرار موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۵۰٫۷۱ (پایین ترین سطح ۲۶ مه ۲۰۱۷) به سوی سطح ۵۲٫۶۱ دلار در هر بشکه می باشد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال و هدف های بعدی مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن