تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN7) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکسته شدن سطوح مقاومت ۴۸٫۸۲ و ۴۸٫۸۵ دلار در هر بشکه مقداری تا نزدیکی سطح مقاومت ۴۹٫۳۸ اصلاح کند و بعد از دوباره فروشندگان وارد بازار شوند که این حرکت اصلاحی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۲ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) قرار دارند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این موج در نزدیکی سطح ۴۷٫۹۲ متوقف شده است و حرکت اصلاحی بعد از آن بدان معناست که موج c یک ساختار پیچیده ای را تشکیل داده است که از سه موج شکل گرفته است و موج دوم کوچک در حال پیشروی قیمت به سوی سطح ۴۹٫۳۸ می باشد و بعد از آن انتظار داریم که قیمت در موج c قرار گیرد و قیمت نفت خام سبک آمریکا را تحت فشارهای نزولی به سوی سطح ۴۶٫۴۶ قرار دهد.

در حرکت نزولی اولین سطح حمایت نفت خام سبک آمریکا بر روی ۴۸٫۳۷ وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و از سرگیری روند نزولی خواهد شد مخصوصا اگر امروز آمار ذخایر نفتی آمریکا بالاتر از حد پیش بینی های بازار باشد.

امروز معامله گران نفت در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران منتظر اعلام آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) هستند که انتظار می رود از رقم قبلی ۴٫۴۳۲- میلیون بشکه به ۲٫۵۱۷- میلیون بشکه کاهش یابد. گفتنی است بامداد امروز گزارش دخایر نفت خام موسسه فرآوردهای نفتی آمریکا (API) به میزان ۸٫۶۷۰- میلیون بشکه کاهش یافت درحالیکه پیش بینی می شد ۲٫۵۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ7) براساس چارت پایین پیش بینی می شود که قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در نزدیکی سطح مقاومت ۵۱٫۶۸ پایان دهد و دوباره به سوی سطح ۴۹٫۸۱ (پایین ترین سطح دیروز) کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۵۱٫۶۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از الگوی زیگزاگی شکل قرار دارد که این الگو از سطح ۵۴٫۶۷ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود این موج هنوز تکمیل نشده است و ممکن است قیمت نفت برنت را تا سطح ۴۸٫۶۵ پایین بکشاند و از نظر تحلیل تکنیکال ممکن است یک ساختار پیچیده ای در قالب سه موج کوچک را بدنبال داشته باشد که موج اول آن به پایان رسیده و در موج دوم می بایست منتظر ریزش قیمت نفت برنت به پایین ترین نرخهای ۳ هفته ی گذشته باشیم.

لازم به ذکر است سطح مقاومت نفت برنت بر روی ۵۱٫۶۸ دیده می شود که حتی اگر هم شکسته شود تنها باعث افزایش جزئی و کوتاه قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۵۲٫۰۳ می شود و این در حالی است که برای امروز کاهش قیمت به سطح ۵۰٫۹۰ تاییدی در جهت استمرار روند نزولی آغاز شده از سطح ۵۴٫۶۷ و امتداد موج نزولی c و صدور سیگنال فروش با تارگت های ۵۰٫۱۶ و ۴۹٫۷۱ دلار در هر بشکه می باشد.

از منظر تحلیل فاندامنتال سطح تولیدات نفت لیبی به ۸۲۷ هزار بشکه در روز افزایش یافته که بالاتر از حد میانگین ۳ ساله اخیر ثبت شده در اوایل ماه مه می باشد و از سوی دیگر تولیدات نفت آمریکا نیز به ۹٫۳ میلیون بشکه در روز رسیده است که نزدیک به سطح تولیدکنندگان بزرگ نفتی (عربستان سعودی و روسیه) می باشد. این همان سایه هراسی است که بر قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال در بازارهای جهانی سنگینی می کند و پیش بینی می شود بعد از تکمیل شدن این حرکت اصلاحی کوتاه، حرکت نزولی آن امتداد بیشتری یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن