تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح حمایت ۵۶۴۱ دلار در هر تن کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به ریزش بیشتر قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۵۹۹ می شود که در چارت پایین مشخص است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۸۲۰ (بالاترین سطح ۲ مه ۲۰۱۷) به ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند. در چارت زیر حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۵۵۹۹ بوجود آمده تکمیل شده است که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال موج نزولی آغاز شده از سطح ۵۷۶۸ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) از سرگرفته شده است و دوباره قیمت مس را در مسیر نزولی قرار خواهد داد. برای قیمت مس در طی ۱ الی ۲ هفته آینده پیش بینی می کنیم قیمت تا سطح ۵۴۸۳ کاهش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) به ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این روند نزولی که از سطح ۶۲۰۴ آغاز شده در یک کانال نزولی در نوسان است که با توجه به ناتوانی قیمت مس در تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۷۵۸ نشان داده است و این کانال نزولی به تارگت های ۵۴۸۳ و ۵۲۶۱ اشاره دارند که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۹۰۸ را لمس کند که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی در برخورد به این سطح حمایت تایید کرده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۸۱ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج می تواند تا سطح ۱۸۹۴ کاهش داشته باشد و در بیشترین قدرت نزولی خود تا سطح ۱۸۴۹ ریزش کند. در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار روزانه به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۵۶ به پیک و سقف قیمت خود رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۷) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و موج اصلاحی که در برخورد به این سطح مقاومت اتفاق افتاده است در قالب سه موج شکل گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال برای ۱ الی ۲ هفته آینده پیش بینی می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج سوم یعنی موج c قرار گیرد و در این موج تا سطح ۱۸۵۱ کاهش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ۱۹۸۱ دلار در هر تن قرار دارد که در چارت روزانه بعدی به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن