تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده

EurUsd:

همانطور که دیروز گفتم برخی سفارشهای فروش یورو زیر منطقه ۱٫۳۱۷۵ و ۱٫۳۱۸۰ قرار دارند که باید به این سفارشات توجه کرد و دیروز دیدیم که پس از سخنرانی برنانکی قیمت یورو برای مدتی به زیر سطح ۱٫۳۱۰۰ کاهش یافت اما نتوانست به زیر منطقه ۱٫۳۰۸۰ برسد عمدتا به خاطر اینکه دیروز برخی از سفارشات خرید در نزدیکی این منطقه قرار داشتند.

هنوز سقف ۱٫۳۱۷۵ و ۱٫۳۱۸۰ با حد استاپ بالای ۱٫۳۲۰۰ مقاومت خوبی است برای ورود به پوزیشن های فروش و حتی برای امروز مرحله اول سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۳۰ و ۱٫۳۱۵۰ و مرحله دوم در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۷۵ و ۱٫۳۱۸۰ چیده شده است .

به خاطر همین پیشنهاد می کنیم که امروز در نزدیکی ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۰۶۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید زیرا برخی سفارشهای خرید نیز در منطقه ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۰۶۰ تا ۱٫۳۰۵۰ توسط حرفه ایی های این بازار قرار دارند. به نظر من فعلا روند موقتی کاهشی نسبتا خوبی آغاز شده و باید دید تا کجا می تواند برگشت داشته باشد.

در نمودار زیر منطقه ی که عرض کردم یعنی نزدیکی ۱٫۳۰۸۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) را می توان کف و یا حمایت محکمتری دانست و با توجه به اینکه قیمت چندین بار در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱٫۳۱۶۴ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۴۱۷ به ۱٫۲۷۵۵) ناموفق بوده است احتمال اینکه امروز شاهد برگشت و کاهش قیمت به سوی منطقه ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۰۶۰ الی ۱٫۳۰۵۰ باشیم وجود دارد.

برای اطمینان از ادامه حرکت صعودی نیز می باید قیمت حتما به بالای ۱٫۳۲۰۰ برسد که در این صورت می توان به صعود قیمت اطمینان داشت اما همانطور که اشاره شد فعلا برخی از سفارشات فروش در دو مرحله ۱٫۳۱۳۰ و ۱٫۳۱۵۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۱۷۵ و ۱٫۳۱۸۰ مانع از هر گونه افزایش قیمت خواهند شد و منطقه نزدیک به ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۰۶۰ نیز برای خروج از فروش و حفظ سود مناسب است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

روز پنجشنبه پس از اعلام گزارشی که نشان داد، میزان خرده فروشی ماه ژوئن (Retail Sales) در مقیاس سالانه انگلیس افزایش یافته است، پوند در مقابل دلار بار دیگر به بالای سطح ۱٫۵۲ صعود کرد. توجه داشته باشد که رشد میزان خرده فروشی ، موجب افزایش خوش بینی ها در خصوص بهبود اوضاع اقتصادی می گردد

در حال حاضر سفارشهای خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۵۱۵۰ قیمت پوند را به بالای سطح ۱٫۵۲۲۰ رسانده است که احتمالا تا فرصت بعدی این کاهش قیمت تا نزدیکی سطح ۱٫۵۱۵۰ نهایت اصلاح و برگشت قیمت است و البته هر کاهشی باید با دقت زیر نظر گرفته شود زیرا هنوز پتانسیل افزایش بیشتر در قیمت این زوج ارز وجود دارد.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم قیمت براحتی توانسته است که در بالای سطح ۱٫۵۱۷۳ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی ) تثبیت شود که می تواند هدفهای بعدی ۱٫۵۲۸۴ و ۱٫۵۳۰۰ سپس ۱٫۵۳۲۳ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) را مشخص سازد.

در حرکت نزولی نیز  کف ۱٫۵۱۰۰ و بعد از آن منطقه ۱٫۵۰۸۰ ( پایین ترین سطح روز چهارشنبه ) و ۱٫۵۰۶۹ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) به عنوان سطح حمایت مستحکم عمل خواهند کرد.

در سایر تحولات و در زوج ارز پوند-ین ژاپن امروز منطقه مقاومت در ۱۵۳٫۳۰ و ۱۵۳٫۵۰ قرار دارند که در بالای این منطقه قیمت قدرت بیشتری برای صعود به سوی منطقه ۱۵۴٫۵۰ خواهد داشت. ساپورت قیمت نیز در منطقه ۱۵۱٫۰۰ الی ۱۵۰٫۷۰ تشکیل شده است که این زوج ارز را در مقابل فشارهای نزولی حمایت می کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند