تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN7) پیش بینی می شود از آنجایی که آمریکا – یکی از بزرگ‌ ترین کشورهای آلاینده محیط زیست جهان- معاهده تغییرات اقلیمی پاریس را ترک می‌کند، نگرانی معامله گران از افزایش عرضه نفت در آمریکا بیشتر شده است که همین مسئله نیز به کاهش بیشتر قیمت نفت به پایین ترین نرخهای ۳ هفته گذشته دامن زده است.

خروج آمریکا از پیمان زیست محیطی پاریس موجب افزایش فعالیت های حفاری نفتی در آمریکا می شود و بدنبال آن عرضه نفت در بازار را بیش از پیش بالا می برد. این خروج ممکن است منجر به آزادی فعالیت های حفاری برای همه در آمریکا شود و دیگر امضا کنندگان این پیمان هم تعهدات خود را نادیده بگیرند. نتیجه این خروج می تواند موجب افزایش نقش آمریکا در بخش عرضه بازار نفت شود و اوپک را با دشوار مواجه سازد.

سناریویی که منجر به کاهش قیمت نفت خواهد شد و افزایش تولید نفت آمریکا هم اکنون نیز موجب بی اثر شدن تلاش های اوپک برای مهار مازاد عرضه در بازار و کاهش حجم ذخایر جهانی نفت شده است. از سوی دیگر داده‌های شرکت نفت و گاز آمریکایی “بیکر هیوز” نشان می دهد که آمریکا برای بیستمین هفته متوالی ۱۱ سکو به تعداد سکوهای حفاری خود (در مجموع ۷۳۳ دکل) افزوده است.

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح حمایت ۴۷٫۸۸ دلار در هر بشکه سیگنال فروش تا سطوح حمایت بعدی ۴۶٫۹۱ و ۴۶٫۴۶ صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است و احتمال کاهش مجدد به سوی سطح ۴۶٫۷۴ (پایین ترین سطح ۲ ژوئن ۲۰۱۷) وجود دارد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت قیمت نفت خام سبک آمریکا هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۳٫۷۶ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) به ۵۲ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) قرار دارند.

حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۴۷٫۸۸ اتفاق افتاد کاملا وارونه و معکوس شده است که اشاره به از سرگیری روند نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا دارد و هر گونه حرکت اصلاحی به بالای سطح ۴۸٫۸۰ (مماس با خط روند افزایشی رسم شده) محدود به سطح مقاومت ۴۸٫۸۵ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی در چارت یک ساعته می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال برای قیمت نفت خام سبک آمریکا در طی ۱ الی ۲ هفته آینده پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۴٫۰۹ ریزش داشته باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد. نگاهی به چارت نفت خام سبک آمریکا نیز موئد این مطلب است و معامله گرانی که بعد از جلسه اوپک، نفت را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند.

در واقع موج کاهشی که از سطح ۵۵٫۲۴ شروع شده است در قالب یک الگوی زیگزاگی شکل دو قلو ساخته شده است که در مجموع از هفت موج کوچک تشکیل شده است و موج پنجم یعنی موج A در حال کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۴۴٫۰۹ در روزهای آتی می باشد که این تارگت نزولی در چارت روزانه به وضوح مشخص شده است که می تواند به سقوط قیمت نفت خام سبک آمریکا بیانجامد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ7) پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطوح ۴۹٫۷۱ و ۴۹٫۵۸ به ترتیب تا سطوح ۴۹٫۱۹ و پس از آن ۴۸٫۶۵ و ۴۸٫۵۴ کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است و احتمال ریزش مجدد قیمت به سطح ۴۸٫۹۵ (پایین ترین سطح ۲ ژوئن ۲۰۱۷) وجود دارد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سومین موج از الگوی زیگزاگ می باشد که از سطح ۵۴٫۶۷ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) شکل گرفته است و به باور ما با توجه به سقف دو قلوی ساخته شده در نزدیکی سطح ۵۱٫۴۰ قیمت نفت برنت در این موج دیر یا زود تا سطوح ۴۸٫۶۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) و ۴۸٫۵۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) کاهش خواهد یافت و از این رو سیگنال فروش صادر کرده است.

برای قیمت نفت برنت دریای شمال در طی ۱ الی ۲ هفته آینده پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۶٫۴۲ ریزش داشته باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد. نگاهی به چارت نفت برنت دریای شمال نیز موئد این مطلب است و معامله گرانی که بعد از جلسه اوپک، نفت را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند.

از منظر تحلیل تکنیکال موج نزولی آغاز شده از سطح ۵۸٫۳۷ در قالب یک الگوی زیگزاگ دو قلو بوجود آمده است که در مجموع از هفت موج تشکیل شده است و موج پنجم یعنی موج A در حال کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال تا سطح ۴۶٫۴۲ دلار در هر بشکه می باشد که این تارگت نزولی را در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن