تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

حرکت صعودی اونس طلا دوباره در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۹۵ ناکام مانده است و قیمت قادر به عبور از این سطح مقاومت نشد و پس از انتشار نتایج نظرسنجی آرای انتخابات پارلمانی انگلیس که در آن احتمال تشکیل دولت ائتلافی مطرح گردید، به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۷۰ بازگشته است. اگر امروز قیمت اونس طلا به زیر سطح حمایت ۱۲۷۰ سقوط کند، می بایست در انتظار رسیدن به سطوح حمایت بعدی ۱۲۶۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی) ، ۱۲۶۳ و ۱۲۶۰ بود.

در صورت شروع حرکت صعودی، سطح مقاومت اولیه قیمت جهانی اونس طلا بر روی نرخ ۱۲۸۳ قرار دارد که تنها در صورت عبور از این سطح فرصتهایی برای افزایش ایجاد خواهد کرد. از نظر تحلیل تکنیکال با توجه به اینکه قیمت اونس طلا هم اکنون در پایین سطح حمایت ۱۲۸۰ و خط روند نزولی رسم شده در چارت روزانه قرار دارد.

این موضوع نشان می دهد که فعلا در کوتاه مدت فشارهای نزولی ناشی از سقف دو قلوی ساخته شده در سطح ۱۲۹۵ پابرجاست. از این رو اگر سطح حمایت ۱۲۷۰ با قدرت شکسته شود تمرکز بر ادامه روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۲۹۵ خواهد بود. مهمترین سطوح حمایت بعد از سطح ۱۲۷۰ نرخهای ۱۲۶۴ ، ۱۲۶۳ و ۱۲۶۰ است که می تواند در مسیر حرکت کاهشی، مانع بسیار جدی و محکمی باشد.

در حالی که هنوز نتایج تنها ۳ حوزه رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی انگلیس اعلام نشده، حزب محافظه‌کار به رهبری ترزا می قادر به کسب اکثریت کرسی‌ها در مجلس این کشور نخواهد بود که این مساله موجب تقویت دلار در مقابل پوند شده است و قیمت جهانی اونس طلا را تا نزدیکی سطح حمایت ۱۲۷۰ پایین کشانده است.

حزب تراز می در حال حاضر مطابق آمارهای رسمی موفق به کسب ۳۱۶ کرسی شده و برای به دست آوردن اکثریت مطلق نیاز به کسب ۱۰ کرسی دیگر خواهد داشت و به احتمال زیاد دیگر قادر به دستیابی به ۳۲۶ کرسی مورد نیاز جهت حفظ اکثریت پارلمان نخواهند بود.  

نتایج نهایی این انتخابات قرار است تا ساعاتی دیگر اعلام شود. در حالی که مذاکرات بی سابقه و دشوار روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار است طی ۱۰ روز آینده آغاز شود، نبود قطعیت ناشی از اینکه مشخص نیست چه کسی دولت آینده لندن را تشکیل خواهد داد موجب شده تا از شب گذشته و با اعلام نتایج اولیه آرای انتخابات، ارزش پوند کاهش قابل توجهی پیدا کند.

در حال حاضر هیچ حزبی نتوانسته در انتخابات دیروز انگلیس، اکثریت را در پارلمان این کشور کسب کند و به نظر حزبی که بیشترین آرا را کسب کرده باید با سایر احزاب رقیب دولت ائتلافی تشکیل دهد. وضعیت اونس طلا نیز بستگی به این خواهد داشت که مذاکرات خروج بین دولت انگلیس و اتحادیه اروپا چگونه پیش برود و همچنین توجه بعدی معامله گران اونس طلا به جلسه هفته آینده بانک مرکزی آمریکا (FOMC) معطوف خواهد بود که از هفته آینده مجدداً تحلیل های مربوط به این جلسه را بروز رسانی خواهیم کرد.

قیمت جهانی اونس طلا در طی ۲۴ ساعته گذشته بیشتر تحت فشار تحولات داخلی آمریکا از جمله سخنان جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی در کمیته اطلاعاتی سنا و آمارهای مثبت اقتصادی قرار گرفته است. جیمز کومی دیروز ترامپ را متهم کرد که با این هدف وی را اخراج کرده تا تحقیقات اف. بی. آی در مورد تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی اش با تلاش های روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را تضعیف نماید.

در واقع سخنان دیروز کومی بازارها را چندان متعجب نساخت که همین نیز باعث کاهش قیمت جهانی اونس طلا به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۷۰ شده است و برای امروز باید منتظر ماند و دید موفق به شکست این سطح حمایت می شود یا خیر، در صورتیکه این سطح با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطوح ۱۲۶۳ و ۱۲۶۰ می شود که این سطوح بر روی خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۵۵ روزه گذشته قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا