تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN7) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن با کاهش مواجه شود و سیگنال فروش تا سطوح ۴۵٫۲۱ و ۴۴٫۶۰ دلار در هر بشکه صادر کند که این موضوع را همانطور که دیروز گفتیم شکسته شدن سطح ۴۶٫۴۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) نشان داده است و اگر این سطوح حمایت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش بیشتر قیمت آن تا سطح ۴۴٫۶۰ و ۴۴٫۰۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح ۴۶٫۹۱ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۳٫۷۶ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) به ۵۲ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شدند و اقدام معامله گران به گرفتن پوزیشن های فروش می تواند موجب فرود تا نرخهای ۴۵٫۲۱ (پایین ترین سطح دیروز) و ۴۴٫۱۵ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) شود که در این صورت، زمینه برای فرود بیشتر فراهم خواهد شد.

از منظر تحلیل تکنیکال برای قیمت نفت خام سبک آمریکا در کوتاه مدت و میان مدت (طی ۱ الی ۲ هفته آینده) همچنان پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۴٫۰۹ ریزش داشته باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد. همانطور که پیشتر گفتیم نگاهی به چارت نفت خام سبک آمریکا نیز موئد این مطلب است و معامله گرانی که بعد از جلسه اوپک و رشد روز چهارشنبه آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا، نفت را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند.

از منظر تحلیل تکنیکال در واقع موج کاهشی که از سطح ۵۵٫۲۴ شروع شده است در قالب یک الگوی زیگزاگی شکل دو قلو ساخته شده است که در مجموع از هفت موج کوچک تشکیل شده است و موج پنجم یعنی موج A در حال کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۴۴٫۰۹ در روزهای آتی می باشد که این تارگت نزولی در چارت روزانه همچنان معتبر و به وضوح مشخص شده است که می تواند به فرود بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا در بازار بیانجامد.

از این رو باید منتظر واکنش های تکنیکی بازار بود و در قیمت نفت خام سبک آمریکا که زیر سطوح ۴۶٫۴۶ و ۴۶٫۹۱ قرار گرفته است با شکسته شدن سطح ۴۵٫۲۱  احتمال کاهش بیشتر وجود خواهد داشت که اهداف نزولی بعدی آن در چارت یک ساعته و روزانه پایین مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ7) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن با کاهش مواجه شود و با شکست سطح ۴۷٫۳۴ به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۹۸ و ۴۶٫۶۴ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را همانطور که دیروز گفتیم قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است و احتمال ریزش مجدد قیمت به سطوح ۴۶٫۹۸ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) و ۴۶٫۶۴ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سومین موج از الگوی زیگزاگ می باشد که از سطح ۵۴٫۶۷ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) شکل گرفته است و به باور ما با توجه به سقف دو قلوی ساخته شده در نزدیکی سطح ۵۱٫۴۰ قیمت نفت برنت در این موج دیر یا زود تا سطوح ۴۶٫۹۸ (پایین ترین سطح ۵ مه ۲۰۱۷) و ۴۶٫۶۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش خواهد یافت و از این رو سیگنال فروشی که پیشتر بدان اشاره کردیم همچنان مورد توجه فروشندگان نفت برنت است.

لازم به ذکر است برای قیمت نفت برنت دریای شمال در کوتاه مدت و میان مدت ( طی ۱ الی ۲ هفته آینده) پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۶٫۴۲ ریزش داشته باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال و بنیادی نگاهی به چارت نفت برنت دریای شمال نیز موئد این مطلب است و معامله گرانی که بعد از جلسه اوپک و رشد روز چهارشنبه آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا نفت را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند. در واقع گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی (EIA) در خصوص افزایش ۳٫۳ میلیون بشکه میزان ذخایر نفتی آمریکا به ۵۱۳٫۲۱ میلیون بشکه را نشان داد که منجر به کاهش قیمت نفت در بازار جهانی شده است.

بنابراین از منظر تحلیل تکنیکال موج نزولی آغاز شده از سطح ۵۸٫۳۷ در قالب یک الگوی زیگزاگ دو قلو بوجود آمده است که در مجموع از هفت موج تشکیل شده است و موج پنجم یعنی موج A در حال کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال تا سطح ۴۶٫۴۲ دلار در هر بشکه می باشد که این تارگت نزولی را در چارت روزانه به وضوح مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن