تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۶۳۷ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش بیشتر آن تا سطح حمایت بعدی ۵۵۷۰ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) به ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) قرار دارند و موج افزایشی کوتاه مدتی که از سطح ۵۶۴۲ آغاز گردیده در سه موج شکل گرفته است و عمق حرکت نزولی قیمت مس که از سطح ۵۸۳۲ (بالاترین سطح ۹ ژوئن ۲۰۱۷) شاهد بودیم نشاندهنده معکوس شدن روند افزایشی است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد. عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. در یک روند صعودی درصدهای تصحیح بازگشت روند در جهت روند صعودی قبل، به ترتیب درصدهای فیبوناچی ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی می تواند باشد که این خطوط در چارت پایین مشخص هستند.

در چارت پایین هر چند سطح ۵۶۳۸ موقتا مورد حمایت واقع شده است اما حرکت اصلاحی که در واکنش به این سطح حمایت اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در نزدیکی سطح مقاومت ۵۷۰۰ (بالاترین سطح ۱۶ ژوئن ۲۰۱۷) تکمیل شده است و حتی اگر هم این سطح مقاومت شکسته شود مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۷۴۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد که مانع از هر گونه حرکت افزایشی قیمت مس خواهد شد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن از سطح مقاومت ۱۸۸۵ عبور کند و سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۸۹۸ صادر کند که این تارگت را در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروچکشن ۱۰۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۶۸ (بالاترین سطح ۲۶ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند و به باور ما موج اصلاحی کنونی مشابه دو حرکت اصلاحی قبلی می باشد که به ترتیب از سطوح ۱۹۰۹ (پایین ترین سطح ۳۱ مه ۲۰۱۷) و ۱۸۸۷ (پایین ترین سطح ۶ ژوئن ۲۰۱۷) شروع شده بودند.

کانال نزولی رسم شده نیز اشاره به افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی تا نزدیکی سطح مقاومت ۱۸۹۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) دارد که این سطح مماس با سقف کانال نزولی رسم در چارت پایین می باشد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۱۸۷۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح حمایت بعدی ۱۸۶۲ دلار در هر تن می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی در چارت بعدی دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن