تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ7) پیش بینی می شود چنانچه قیمت بتواند به پایین سطوح حمایت ۴۴٫۱۰ و ۴۴٫۰۹ دلار در هر بشکه کاهش یابد سیگنال فروش تا سطوح ۴۳٫۵۴ و ۴۲٫۹۵ صادر کند که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی و پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶ قرار دارند و هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۴۴٫۵۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) یا ۴۵٫۰۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

در حال حاضر قیمت نفت خام سبک آمریکا در پایین ترین نرخهای ۷ ماهه گذشته قرار گرفته است که عمدتا به خاطر بروز نشانه های بیشتری از مازاد عرضه نفت در بازار و رشد تولیدات در آمریکا، لیبی و نیجریه است که تلاش های اوپک برای افزایش قیمت نفت را بی اثر ساخته است. افزایش تولید نفت آمریکا بر مازاد عرضه نفت در جهان افزوده است و آمارهای اخیر از رکورد افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای ۲۲ هفته متوالی خبر می دهد.

از سوی دیگر عرضه نفت اوپک در ماه می با بازگشت تولیدات نفت لیبی و نیجریه (دو کشور معاف از کاهش تولیدات) رو به افزایش گذاشته است که در این صورت شاهد آغاز یک روند نزولی دیگری برای قیمت نفت خام سبک آمریکا و سیگنال فروش به نرخهای پایین ۴۳٫۵۴ خواهیم بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ7) سیگنال فروش تا سطح حمایت ۴۶٫۲۰ و پس از آن سطح ۴۵٫۷۵ صادر شده است و انتظار می رود دو مرتبه سطح حمایت ۴۶٫۲۰ تاچ شود و با شکست آن دوباره فروشندگان وارد بازار شوند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج نزولی (۳) یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۴٫۶۷ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) قرار دارد و در این موج قادر است تا سطح ۴۶٫۲۰ و نرخهای پایین تر کاهش یابد و این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی می باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود موج ۳ موقتا در نزدیکی سطح حمایت ۴۶٫۶۷ متوقف شده است که همین امر باعث اصلاح و برگشت مقطعی قیمت شده است که این حرکت اصلاحی هم در نزدیکی سطح مقاومت ۴۷٫۷۲ به پایان راه خود رسیده که این موضوع را کاهش تند و تیز قیمت از سطح ۴۷٫۶۱ (بالاترین سطح ۱۶ ژوئن ۲۰۱۷) به وضوح نشان داده است.

بنابراین برای امروز طبق سیگنال ارائه شده همچنان بر این باوریم که حرکت نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال ادامه دارد و از این رو در نمودار زیر کماکان منتظر فرود بیشتر تا نرخ ۴۶٫۲۰ و بعد از آن نرخ ۴۵٫۷۵ دلار در هر بشکه هستیم که این تارگت های نزولی را در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن