تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۶۹۰ دلار در هر تن را بشکند و سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۵۶۴۷ صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) به ۵۸۳۲ (بالاترین سطح ۹ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود تا کنون حرکت قیمت مس توسط سطوح فیبوناچی مختلفی تحت کنترل قرار گرفته است و روند نزولی قیمت که از سطح ۵۸۳۲ شروع شده به نظر می رسد که در قالب سه موج شکل گرفته است و پیش بینی می شود موج سوم یعنی موج c دیر یا زود قیمت مس را تا سطح ۵۶۰۳ پایین بکشاند.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۵۷۴۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی به سوی سطح ۵۷۷۸ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۸۹۸ را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۰۷ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص شده است این سطوح مقاومت آلومینیم آلیاژی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۶۸ (بالاترین سطح ۲۶ مه ۲۰۱۷) می باشند.

همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم حرکت اصلاحی فعلی مشابه دو حرکت اصلاحی قبلی است که هر یک به ترتیب از سطح ۱۹۰۹ (پایین ترین سطح ۳۱ مه ۲۰۱۷) و ۱۸۸۷ (پایین ترین سطح ۶ ژوئن ۲۰۱۷) شروع شده بودند و سقف کانال نزولی رسم شده نیز اشاره به افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطوح ۱۸۹۹ و ۱۹۰۷ دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۱۸۸۵ می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد و هدف نزولی ۱۸۷۱ دلار در هر تن را برای قیمت آلومینیم آلیاژی دنبال کرد که این سطح در چارت بعدی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن