تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند از سطح حمایت ۵۶۴۷ دلار در هر تن عبور کند و سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۵۶۰۳ صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت مس هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰  درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) به ۵۸۳۲ (بالاترین سطح ۹ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارند. از نظر تحلیل تکنیکال قیمت مس در موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸۳۲ قرار گرفته است که در این موج قادر است تا سطح ۵۶۰۳ کاهش یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال برای امروز پیش بینی می شود قبل از کاهش، مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۵۶۹۰ اصلاح کند و بعد از آن دوباره در مسیر نزولی قرار گیرد. بنابراین برای امروز تا هنگامیکه انرژی قیمت مس نتواند منجر به شکسته شدن رو به بالای سطح مقاومت ۵۶۹۰ شود نباید به فکر ورود به خرید مس باشیم.

در واقع ایجاد چنین انرژی کاهشی و بررسی امواج الیوت بهتر است به فکر اهداف پایین تر قیمت مس باشیم که در صورت بروز چنین شرایطی تارگت های نزولی بعدی را می توان به ترتیب در سطوح ۵۶۴۷ و ۵۶۰۳ در نظر گرفت که در چارت پایین به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۸۸۵ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۸۷۱ کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۱۸۶۹ (پایین ترین سطح ۱۶ ژوئن ۲۰۱۷) بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت بعدی مشخص است این سطوح حمایت آلومینیم آلیاژی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۶۸ (بالاترین سطح ۲۶ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

همانطور که قبلا نیز گفته شد در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. ابزار فیبوناچی پروجکشن در پلتفرم های متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است.

در هر صورت در چارت بعدی این موج بخشی از موج بزرگ تر C می باشد که دیر یا زود قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطح ۱۸۴۸ پایین می کشاند. براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود در طی ۲ هفته گذشته قیمت آلومینیم آلیاژی بیشتر در درون یک کانال نزولی در نوسان بوده است و روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۹۱۰ (بالاترین سطح ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷) تاییدی در جهت قرار گرفتن قیمت این فلز در این کانال نزولی است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۸۹۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود تنها موجب افزایش کوتاه و جزیی قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۹۰۷ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) می شود که در چارت بعدی به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن