تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۶۹۰ دلار در هر تن را لمس کند و این موضوع نشان می دهد که روند نزولی که از سطح ۵۸۳۲ (بالاترین سطح ۹ ژوئن ۲۰۱۷) شروع شده هنوز ادامه دارد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۴۶۲ (بالاترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) به ۵۸۳۲ قرار دارد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده است و موج سوم یعنی موج c می تواند قیمت مس را حداکثر تا سطح ۵۵۸۵ پایین بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است یا اینکه حداقل تا سطح ۵۶۵۷ ریزش داشته باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی وجود دارد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۷۷۵ موجب استمرار موج افزایشی به سطح ۵۸۳۲ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. با در نظر گرفتن مجموع شرایط بالا و لحاظ نمودن شرایط معاملات اخیر، احتمال ریزش قیمت زیاد است و فروش مس با در نظر داشتن حد استاپ بالای سطح مقاومت ۵۷۷۵ معقول می باشد که در صورت صعود، اهداف ۵۶۹۰ ، ۵۶۵۷ و ۵۶۴۷ تارگت های نزولی بعدی قیمت جهانی مس خواهند بود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۱۸۸۵ اصلاح داشته باشد که این حرکت را عدم توانایی قیمت در شکست سطوح حمایت ۱۸۷۱ و ۱۸۶۲ در نمودار بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این منطقه پایین ترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۷ و بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از موج بزرگ تر C می باشد که از سطح ۱۹۶۸ (بالاترین سطح ۲۶ مه ۲۰۱۷) شکل گرفته است. در چارت بعدی دیده می شود که بخشی از موج نزولی C در کانال کاهشی در نوسان بوده است.

از آنجایی که قیمت آلومینیم آلیاژی به کف این کانال نزدیک شده است شانس برگشت و اصلاح قیمت به سوی سقف کانال زیاد است و برای امروز هر گونه حرکت نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی از نرخهای فعلی محدود به سطح حمایت ۱۸۶۲ دلار در هر تن می باشد که در چارت بعدی به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن