تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۱۲۵۳ تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۶۱ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۲۹۵ (بالاترین سطح ۶ ژوئن ۲۰۱۷) به ۱۲۴۰ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال این روند نزولی از سطح ۱۲۹۵ در قالب سه موج شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج b در سطح ۱۲۷۹ (بالاترین سطح ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷) به سقف خود رسید که طبق امواج الیوت پیش بینی می شود دوباره قیمت اونس طلا به سوی این سطح افزایش یابد. همچنین خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۲۹۵ نشان می دهد که موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۲۴۰ ممکن است تا سطح ۱۲۶۱ ادامه داشته باشد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۱۲۴۸ یا ۱۲۴۴ خواهد بود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی قرار دارند. بنابراین برای امروز در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید اونس طلا از بالای سطح ۱۲۵۳ با تارگت اولیه ۱۲۶۱ و پس از آن ۱۲۶۸ وارد عمل خواهند شد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

از نظر تحلیل فاندامنتال قیمت جهانی اونس طلا پس از برخورد به سطح حمایت ۱۲۴۰ به میزان قابل توجهی تقویت شده است بطوریکه هم اکنون به بالای سطح ۱۲۵۳ افزایش پیدا کرده است که موج قابل توجهی محسوب می شود. تضعیف عمومی دلار و ریسک گریزی بواسطه رویداد های ژئوپولیتیکی و واقعیت های فاندامنتالی از عوامل اصلی این رشد بوده اند که به نظر می رسد همچنان ادامه داشته باشند.

امروز کره شمالی نیز یک موتور موشکی دیگر را آزمایش کرده که واشنگتن بر این باور است می تواند بخشی از برنامه پیونگ یانگ برای توسعه و تولید موشک های بین قاره ای باشد و تحولات اخیر در خاورمیانه به تقویت جریان ریسک گریزی کمک کرده است. با توجه به وضعیت سیاسی در ایالات متحده و انگلیس و تحولات مربوط به کره شمالی اگر همچنان وضعیت در شرایط فعلی باقی بماند باید انتظار افزایش اونس طلا به ترتیب تا سطوح ۱۲۶۱ و ۱۲۶۸ را داشت.

اخبار مربوط به تورم هزینه مصرف شخصی (PCE) و ضریب اطمینان مصرف کنندگان، فروش خانه های معوقه و آمار بازبینی تولیدات ناخالص داخلی فصلی در ایالات متحده آمریکا مهمترین اخبار هفته آینده در آمریکا هستند و چنانکه می دانیم، بانک فدرال با دقت بسیار زیاد به این آمار توجه خواهد کرد.

شاخص قیمت PCE شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو است و هنوز هم اصلی ترین شاخص سنجش تورم و در نهایت تعیین کننده نرخ بهره بانکی است و پس از آن نسبت به چشم انداز تصمیم آتی بانک فدرال برای تعیین نرخ بهره بانکی، تصمیم گیری خواهد کرد و می تواند سرنوشت اونس طلا را تعیین کند و انتظار می رود آمارهای اقتصادی هفته آینده از آمریکا موتور حرکت بازار را روشن کند.

در تقویم اقتصادی امروز بازار، اخبار چندانی را نشان نمی دهد و تنها خبر مورد توجه بازار در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار فروش خانه های جدید آمریکا در ماه مه (پیش بینی بازار ۵۹۷ هزار واحد، رقم قبلی ۵۶۹ هزار واحد) و بعد از آن سخنرانی چند تن از مقامات پولی بانک فدرال رزرو آمریکا (بولارد، مستر و پاول) است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا