تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای معاملات قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ7) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه به سطح حمایت ۴۲٫۰۸ دلار در هر بشکه نزول کند که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی در برخورد به این سطح حمایت نشان داده است. همانطور که در چارت پایین مشخص است سطح حمایت ۴۲٫۰۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی (۳) به عبارتی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۲ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) قرار گرفته است.

موج اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت اتفاق افتاده بعد از رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۴۳٫۱۶ مومنتوم افزایشی خود را از دست داده است و تنها برای مدت کوتاهی توانست که به بالای سطح مقاومت ۴۳٫۱۶ برسد و کاهش قیمت که بعد از آن شاهد بودیم به معنای تکمیل شدن این موج اصلاحی در نزدیکی همان سطح مقاومت ۴۳٫۱۶ است.

تجربیات تکنیکال نشان می دهد که به ندرت موج سوم در حوالی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی تکمیل می شود و معمولا این موج یا در نزدیکی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی تکمیل می شود یا خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط تثبیت کندل دو ساعته قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۳٫۱۶ باعث افزایش به سوی سطوح مقاومت بعدی ۴۳٫۵۴ و ۴۴٫۱۰ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای معاملات قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ7) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۴۴٫۵۴ را تاچ کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین به وضوح نشان داده اند.

همانطور که در نمودار بعدی مشخص است این سطح حمایت ۴۴٫۵۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) محسوب می شود. از نظر تحلیل تکنیکال این موج نزولی قادر است قیمت نفت برنت را تا سطح ۴۲٫۹۴ پایین بکشاند با این حال هنوز مشخص نیست چگونه و چه زمانی به این سطح خواهد رسید مخصوصا که این حرکت اصلاحی بعد از برخورد قیمت به سطح حمایت ۴۴٫۵۴ اتفاق افتاده است.

علاوه بر سطوح خطوط فیبوناچی پروجکشن مختلف که در چارت زیر دیده می شود، این موج C توسط یک سری از سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ تحت کنترل قرار گرفته است که در چارت بعدی مشخص است.

براساس این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت احتمال ریزش قیمت نفت برنت تا سطح ۴۲٫۷۴ که بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی است وجود دارد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۴۶٫۴۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در چارت روزانه نشان داده است. گفتنی است خط روند نزولی رسم شده نیز اشاره به همین تارگت های نزولی ۴۲٫۹۴ و ۴۲٫۷۴ دارد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۴۵٫۷۱ باعث اصلاح به سوی سطح ۴۶٫۴۲ می شود و تنها زمانی می توان از معکوس شدن روند نزولی اطمینان حاصل کرد که قیمت بتواند با قدرت به بالای سطح مقاومت ۴۶٫۴۲ برسد در غیر این صورت همانطور که در بالا گفته شد احتمال کاهش دوباره قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۴۴٫۵۴ دلار در هر بشکه وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن