تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای معاملات قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ7) سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۴۴٫۱۰ دلار در هر بشکه صادر شده است که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۳٫۵۴ در چارت پایین تایم فریم یک ساعته به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت ۴۳٫۵۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی قرار داشت که با قدرت شکسته شد. براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت خط فیبوناچی شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که هدف بعدی بر روی سطح ۴۴٫۱۰ یعنی جاییکه خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارد، در نظر گرفته شده است.

در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد که در چارت پایین مشخص شده اند.

از آنجایی که قیمت نفت به دلار قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار سبب می شود تا نفت برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا بالا آمده و قیمت نفت را نیز افزایش می دهد. بطور کل کالاهای که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها نفت است.

از سوی دیگر برخی از معامله‌گران اقدام به خرید جبرانی پس از شرط‌ بندی روی کاهش قیمت برای بستن و خارج شدن از قرارداد مربوطه (short covering) نموده اند و به همین خاطر است که قیمت نفت با افزایش روبرو شده است و ممکن است این اقدام توسط معامله‌گران به تقویت قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح مقاومت ۴۴٫۱۰ بیانجامد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای معاملات قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ7) سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۴۷٫۴۲ صادر شده است که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۴۲ در چارت بعدی تایم فریم روزانه به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۴۶٫۴۲ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ به ۵۸٫۳۷ قرار داشت که امروز با قدرت شکسته شد و تارگت بعدی بر روی سطح ۴۷٫۴۲ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۶۷ مشخص گردیده است و برای امروز می توان حرکت صعودی نفت برنت دریای شمال را پیش بینی کرد.

در این صورت، امکان تقویت نفت برنت چندان بعید نخواهد بود، مضافاً اینکه ممکن است بازار کاهش ارزش دلار و اقدام معامله‌گران به خرید جبرانی پس از شرط‌ بندی روی کاهش قیمت برای بستن و خارج شدن از قرارداد مربوطه (short covering) را نیز در نظر بگیرند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و شرکایش تلاش دارند با کاهش تولید، از میزان نفت عرضه شده به بازار بکاهند. اوپک و ۱۱ تولید کننده دیگر در ماه می توافق کردند که کاهش روزانه ۱٫۸ میلیون بشکه ای نفت خود را تا پایان مارس ۲۰۱۸ ادامه دهند.

معامله گران همچنین توجه ی ویژه ای به کنفرانس اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در واشنگتن دارند و پیش بینی می شود شرکت نفتی شیل تولیدکننده بزرگ نفت آمریکا دیدگاه خود را در مورد شرایط فعلی بازار ارائه دهد. بنابراین برای امروز سرمایه گذاران با استفاده از فرصت افت قیمت ها اقدام به پیش خرید نفت کرده اند و ما در نمودار بعدی، ادامه حرکت افزایشی قیمت نفت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۴۷٫۴۲ دلار در هر بشکه را پیش بینی می کنیم که در چارت مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن