تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل پیشین هنوز معتبر است و پیش بینی می شود دوباره سیگنال فروش به سوی سطح حمایت ۵۶۹۰ دلار در هر تن صادر کند و همانطور که در گزارش تحلیلی قبلا گفته شد به باور ما موج نزولی که از سطح ۵۸۳۲ (بالاترین سطح ۹ ژوئن ۲۰۱۷) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و به خاطر همین پیش بینی می شود معامله گران قیمت را به نرخهای پایین بکشانند.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت مس بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) به ۵۸۳۲ قرار دارد و روند نزولی که از سطح ۵۸۳۲ آغاز گردیده در قالب سه موج صورت گرفته است.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود تا کنون فقط دو موج اول آن کامل شده است و موج سوم یعنی موج c در حال به زیر کشاندن قیمت مس به سوی سطوح ۵۶۹۰ و ۵۶۵۷ می باشد و حتی قادر است سطح ۵۵۸۴ را نشانه بگیرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی دیده می شود.

با این حال هدف واقع بینانه و اولیه را می توان در سطح ۵۶۹۰ و پس از آن سطح ۵۶۵۷ در نظر گرفت و لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۷۷۵ می بایست در سناریوی فوق تجدید نظر کرد و بدنبال از سرگیری روند افزایشی به سوی سطح مقاومت ۵۸۳۲ بود که در نمودار پایین مشخص شده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص گردیده است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل پیشین هنوز معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۸۶۲ را لمس کند که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۱۸۶۶ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) در نمودار یک ساعته پایین بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این موج اصلاحی در برخورد به سطوح حمایت ۱۸۷۱ و ۱۸۶۲ شکل گرفته است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲٫۶ درصدی و پایین ترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۷ قرار دارند و این سطح آخری نیز محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c می باشد و سومین موج از موج بزرگ تر C می باشد که این موج از سطح ۱۹۶۸ (بالاترین سطح ۲۶ مه ۲۰۱۷) شروع شده است.

در چارت پایین مشخص است که این موج اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۱۸۸۵ تکمیل شده است و موج نزولی C در حال به زیر کشاندن قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۸۴۸ می باشد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۱۸۸۵ می باشد و تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته قیمت بالای سطح مقاومت ۱۸۸۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) باعث افزایش به سطح مقاومت بعدی ۱۸۹۸ دلار در هر تن می شود که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن