تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

طبق انتظار بازار جهانی ارز ، دیروز حرکت یورو نزولی بود و خود را تا همان منطقه ی که گفتیم یعنی ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۰۶۰ پایین کشاند و از این منطقه دوباره به بالای سطح ۱٫۳۱۰۰ برگشت و امروز نیز از نزدیکی منطقه ۱٫۳۱۵۰ مجدد نزول کرد علت این رفت و برگشتها را قبلا نیز عرض کرده ام که عمدتا بدلیل چینش سفارشهای خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۶۰ و فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۵۰ بود.

امروز چون آخرین روز هفته معاملات بازارهای جهانی است و خبر خاصی نیز نداریم ، به احتمال زیاد یورو در همان منطقه خنثی در درون ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه بین سطوح ۱٫۳۰۶۵ و ۱٫۳۱۵۵ در نوسان خواهد بود ولی موقتا شاید کمی پایین ۱٫۳۱۰۰ شل و ضعیف شود تا دو مرتبه سفارشهای خرید فعال گردند.

برای امروز سفارشات خرید یورو به ترتیب در سه مرحله نزدیکی ۱٫۳۱۰۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۷۰ و مرحله آخر در حول و حوش منطقه ۱٫۳۰۶۵ و ۱٫۳۰۵۰ چیده شده اند .

البته باز هم پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۷۵ الی ۱٫۳۱۸۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید زیرا برای امروز نیز سفارشات فروش به ترتیب در دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۷۵ و ۱٫۳۱۸۰ الی نهایت در منطقه ۱٫۳۲۰۰ قرار دارند.

بنابراین به احتمال زیاد امروز هم مثل دیروز چنین خواهد شد یعنی در بالای منطقه ۱٫۳۱۵۰ فروشنده وارد بازار می شوند و در بین منطقه ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۰۷۰ الی ۱٫۳۰۶۵ خریداران وارد خواهند شد مگر آنکه یکی از سطوح ۱٫۳۲۰۸ یا ۱٫۳۰۵۰ کاملا شکسته شوند که آن وقت جهت قیمت در همان مسیر تغییر خواهد کرد.  در حرکت صعودی شکست کامل سطح ۱٫۳۲۰۸ موجب صعود قیمت به ترتیب به سطح ۱٫۳۲۳۱ و ۱٫۳۲۶۱ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۴۱۷ به ۱٫۲۷۵۰) می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز احتمالا همین محدود ۹۹٫۸۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته و خط تنکان) الی ۹۹٫۵۰ برای قیمت حمایت قوی به حساب می آید و احتمالا هر کاهشی زیر این عدد موقتی است زیرا این محدوده ایی است که از سوی معامله گران به عنوان کف قیمت برای امروز شناخته شده است و حد تارگت و سود نیز در منطقه مقاومت ۱۰۰٫۸۰ الی ۱۰۱٫۰۰ در نظر گرفته شده است. 

صرف نظر از تحلیل تکنیکال و احتمال افزایش این زوج ارز به بالای ۱۰۱ باید تا هفته آینده منتظر بمانیم تا انتخابات مجسل سناری ژاپن روز یکشنبه برگزار شود. 

از هم اکنون این پیش بینی وجود دارد که حزب لیبرال – دموکرات به رهبری شینزو آبه نسبت به رقبای خود از شانس بیشتری برای پیروزی در این انتخابات برخوردار است و نظر سنجی ها نشان می دهد که پیروزی احتمالی ائتلاف سیاسی ژاپن به رهبری شینزو آبه در هفته آینده با توجه به اجرای سیاست های محرک پولی و اصلاحات ساختاری می تواند به تضعیف ین ژاپن در مقابل ارزهای اصلی بیانجامد که این مسئله می تواند موجب افزایش تقاضا برای خرید دلار آمریکا و سایر ارزهای ارزهای پربازده در مقابل ین ژاپن گردد.

اهداف برنامه های محرک اقتصادی در برنامه اقتصادی شینزو آبه که قرار است بزودی برنامه های جدید محرک اقتصادی را به اجرا درآورد از جمله دلایل فشار جدید بر ین ژاپن خواهد بود .

در سایر تحولات برای امروز سفارشات خرید زوج یورو در مقابل ین ژاپن به منطقه نزدیکی ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۰٫۸۰ با حد سود و تارگت در نزدیکی منطقه ۱۳۲٫۲۰ و ۱۳۲٫۴۰ الی ۱۳۲٫۵۰ منتقل شده اند. در زوج ارز پوند – ین ژاپن نیز با صعود قیمت به بالای منطقه ۱۵۳٫۵۰ خریداران می توانند به استمرار حرکت صعودی تا منطقه ۱۵۴٫۵۰ امیدوار باشند و در این صورت هدف بعدی صعودی ۱۵۵٫۰۰ خواهد بود. سطح حمایت این زوج ارز نیز در منطقه نزدیکی ۱۵۲٫۱۵ و ۱۵۲٫۰۰ تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

همچنان بر این باوریم که روند اصلی پوند صعودی است و از این رو ، مترصد برای رسیدن قیمت به نزدیکی سطح حمایت ۱٫۵۲۰۰ برای ورود به پوزیشن خرید هستیم. میانگین های متحرک نیز نشان می دهد که روند این حرکت افزایشی است و اقدام معامله گران به گرفتن پوزیشن های خرید و نیز شکسته شدن سطح ۱٫۵۲۵۰ دلیلی برای این مدعا است .

چنانکه در گزارشهای قبلی نیز اشاره کردیم، این احتمال وجود دارد که با رسیدن قیمت به منطقه نزدیکی ۱٫۵۲۰۰ بار دیگر تقاضا برای خرید شکل گیرد و قیمت از سطوح مقاومت ۱٫۵۲۵۰ و ۱٫۵۲۶۵ و ۱٫۵۲۷۰ و همچنین ۱٫۵۲۸۰ ( سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی و خط میانگین متحرک ۵۰ روزه ) عبور کند و تا سطح ۱٫۵۳۰۵ ( بالاترین سطح روز ۳ جولای و نزدیک به خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) و ۱٫۵۳۲۳ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) افزایش یابد که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

برای صعود قیمت و رسیدن به هدف ۱٫۵۳۰۰ تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱٫۵۲۷۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) لازم است. سطوح حمایت کلیدی فعلا بر روی نرخ ۱٫۵۲۰۰ و ۱٫۵۱۸۳ الی ۱٫۵۱۵۰ قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند