تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

حرکت قیمت اونس طلا همچنان در روندی خنثی ادامه دارد تا زمانیکه حرکت در مسیری مشخص پس از شکسته شدن یکی از سطوح مقاومت ۱۲۵۶ یا حمایت ۱۲۴۵ ادامه یابد و معامله گران در انتظار خروج قیمت از این روند خنثی هستند. در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۴۵ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن می تواند منجر به کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۲۴۱ ، ۱۲۳۷ و ۱۲۳۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) گردد.

این در حالی است که افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۵۶ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می تواند موجب افزایش تا سطوح ۱۲۶۰ و ۱۲۶۵ گردد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

همانطور که می دانیم بازار به سنّت همیشگی خود، قبل از اعلام اخبار بسیار مهم، در روندی خنثی به حرکت ادامه می دهد و در انتظار اعلام خبر باقی خواهد ماند. هر قدر انتظار بازار طولانی تر و روند خنثی با نوساناتی کم صورت گیرد، می توان انتظار یک حرکت و واکنش پرقدرت را در لحظه اعلام خبر داشت.

امروز خبر آمار نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی نهایی آمریکا (GDP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران احتمالا چاشنی خوبی برای خروج از این محدوده باریک و خنثی خواهد بود. بنابراین تا زمانیکه حرکت خنثی شکسته نشود، نکته قابل توجهی نمی توان گفت و می بایست برای مشخص شدن خروج قیمت از این سطوح و تعیین جهت، نمودار دو ساعته را بدقت دنبال کرد.

قیمت جهانی اونس طلا در روندی آرام و کم تحرّک در نزدیکی خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته و در انتظار محرّکی برای شروع حرکت است و به دلیل عدم انتشار آمارهای اقتصادی مهم و تعیین کننده، حرکت در روندی خنثی بین ۱۲۵۴ و ۱۲۴۵ ادامه دارد و همچنان در روند خنثی/توقف قرار دارد و در انتظار انتشار رویدادهای خبری مهم است.

بازار به سنّت همیشگی خود، قبل از اعلام اخبار بسیار مهم، در روندی خنثی به حرکت ادامه می دهد و در انتظار اعلام خبر باقی خواهد ماند. هر قدر انتظار بازار طولانی تر و روند خنثی با نوساناتی کم صورت گیرد، می توان انتظار یک حرکت و واکنش پرقدرت را در لحظه اعلام خبر داشت.

حجم کم معاملات و عدم انتشار اخبار متعدد اقتصادی احتمال حرکت بازار در روندی خنثی را دوچندان کرده است و حجم کم نقدینگی در بازار حرکت خنثی و رنجی را موجب گردیده است. امروز و فردا با وجود اخبار کم اقتصادی، باید منتظر واکنش بازار به آمارهای اقتصادی آمریکا بود.

امروز، یکی از اخبار مورد توجه، اعلام تولید ناخالص داخلی نهایی (GDP) آمریکا برای سه ماهه اول سال است که ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود. بازار انتظار دارد، که این میزان همانند رقم قبلی %۱٫۲ و شاخص تعدیل تولیدات ناخالص داخلی آمریکا همانند رقم قبلی %۲٫۲ اعلام شود.

در همین ساعت آمار مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی آمریکا اعلام می شود که انتظار می رود از رقم قبلی ۲۴۱۰۰۰ به ۲۴۰۰۰۰ تغییر یابد. بنابراین نکته قابل توجهی در خصوص قیمت اونس طلا وجود ندارد و بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح مقاومت ۱۲۵۶ و ۱۲۴۲ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا