تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

از دیدگاه تحلیل تکنیکال برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ7) امروز سیگنال خرید به سطح مقاومت ۴۵٫۲۲ دلار در هر بشکه صادر شده است که اگر شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت آن به ترتیب به سطوح ۴۵٫۵۵ و ۴۵٫۸۰ خواهد شد و خریداران از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ با افزایش روبرو شود و تا سطح ۴۸٫۳۵ صعود کند که این موضوع را تکمیل شدن موج نزولی قیمت در حوالی سطوح حمایت ۴۲٫۳۴ یا ۴۰٫۸۲ بیشتر تایید کرده است.

براساس آنچه که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) قرار دارد و پیش بینی می شود در این موج به احتمال زیاد در نزدیکی یکی از سطوح حمایت ۴۲٫۳۴ یا ۴۰٫۸۲ به کف خود رسیده باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود سطح حمایت ۴۲٫۳۴ در اولین برخورد قیمت به آن موجب افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح مقاومت ۴۴٫۰۹ شده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ قرار دارد و طبق این گزارش قیمت نفت خام سبک آمریکا به کف خود نزدیک شده است که این منطقه ۴۲٫۳۴ تا ۴۰٫۸۲ در نزدیکی کف کانال رسم شده می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال موج نزولی فعلی بخشی از موج بزرگ تر سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ می باشد که موج اول یعنی موج A از سه موج کوچک تر تشکیل شده است که موج دوم کوچک با موج (b) نامگذاری شده است که در سطح ۳۹٫۱۹ (پایین ترین سطح ۳ اوت ۲۰۱۶) به پایان راه خود رسیده است. بررسی امواج الیوت ویو نیز نشان می دهد که موج فعلی B به احتمال زیاد در یکی از سطوح ۴۲٫۳۴ و ۴۰٫۸۲ یا سطح ۳۹٫۱۹ تکمیل شده و باید منتظر از سرگیری افزایش قیمت نفت در موج C باشیم که می تواند قیمت را تا سطح ۵۵٫۲۴ بالا بکشاند.

با این حال هدف واقع بینانه ما در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ صعود قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۴۸٫۳۵ می باشد و در چارت پایین الگوی زیگزاگی شکل از این روند نزولی که از سطح ۵۵٫۲۴ شروع شده نشان می دهد که روند کاهشی آن وارونه شده است و چنانچه قیمت آن به همین صورت در بالای سطح مقاومت ۴۵٫۰۹ تثبیت شود موجب افزایش و صدور سیگنال خرید نفت خام سبک آمریکا تا سطح مقاومت بعدی ۴۸٫۳۵ می شود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی از دیدگاه تحلیل تکنیکال برای معاملات قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) سیگنال خرید تا سطح ۴۸٫۰۰ صادر شده است و اگر موفق به شکست این سطح مقاومت شود به ترتیب تا سطوح ۴۹٫۱۳ و ۴۹٫۴۹ افزایش خواهد یافت و به نفت برنت امکان یکه تازی بیشتری را خواهد داد.

همانطور که دیروز گفته شد پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه سوم سال در نزدیکی یکی از سطوح حمایت ۴۴٫۵۴ یا ۴۲٫۹۴ به کف قیمتی خود رسیده است و به سوی سطح ۵۰٫۹۹ افزایش می یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو، سطوح فیبوناچی و نزدیک شدن قیمت به کف کانال نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن اشاره به سطح حمایت ۴۴٫۵۴ دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی می باشد که مانع از تضعیف بیشتر قیمت نفت برنت شده و به تقویت قیمت آن انجامیده است.

در چارت پایین مشخص است که روند نزولی قیمت نفت برنت که از سطح ۵۸٫۳۷ شروع شده توسط یک سری سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ تحت کنترل قرار گرفته است. در چشم انداز بلند مدت نیز براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم هفتگی پایین مشخص است موج نزولی بلند مدت از سطح ۵۸٫۳۷ در قالب یک موج (b) یعنی دومین موج از چرخه افزایشی سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ شکل گرفته است و به احتمال زیاد این موج در نزدیکی یکی از سطوح حمایت ۴۴٫۶۸ یا ۴۱٫۸۹ پایان یافته و باید منتظر موج افزایشی قدرتمند (c) باشیم که می تواند قیمت را تا سطح ۵۵٫۵۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱۴۷٫۵۰ به ۲۷٫۱۰) بالا بکشاند.

این چشم انداز صعودی قیمت براساس این فرض است که چرخه نزولی هشت ساله قیمت که از سطح ۱۴۷٫۵۰ شروع شده بود در سطح ۲۷٫۱۰ تمام شده است و در حرکت صعودی چنانچه قیمت به همین صورت در بالای سطح مقاومت ۴۷٫۴۲ تثبیت شود موجب افزایش و صدور سیگنال خرید به سوی سطح ۵۰٫۹۹ دلار در هر بشکه می شود که در چارت روزانه نفت برنت دریای شمال به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت برنت دریای شمال لندن