تحلیل ویژه چشم انداز فصلی قیمت جهانی اونس نقره

امروز برای قیمت جهانی اونس نقره سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۶٫۵۰ و ۱۶٫۴۲ کاهش یابد و هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطوح مقاومت ۱۶٫۷۰ و ۱۶٫۷۶ خواهد بود. برای چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در یک الی سه ماهه آینده پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح ۱۳٫۶۰ کاهش یابد که این سطح پایین ترین نرخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵ به این سو می باشد و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود موج اصلاحی اونس نقره که از سطح ۱۳٫۶۰ شاهد بودیم عمیقا به نرخهای پایین وارونه شده است و این به معنای استمرار موج نزولی از سطح ۴۴٫۱۴ (بالاترین سطح ماه اوت ۲۰۱۱) می باشد. از منظر تحلیل تکنیکال این روند از پنج موج شکل گرفته است که قیمت اونس نقره در حال حاضر در موج سوم یعنی موج (۳) قرار گرفته است که در این موج می تواند دیر یا زود خود را تا نرخهای زیر ۱۳٫۶۰ پایین بکشاند.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک تارگت نزولی ۱۳٫۶۰ برای اونس نقره زمانی تایید خواهد شد که قیمت بتواند خود را به پایین سطح حمایت ۱۵٫۷۴ برساند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج نزولی ۴۴٫۱۴ به ۱۳٫۶۰ تشکیل شده است.

از سوی دیگر باید توجه داشت اگر قیمت اونس نقره به هر دلیلی نتواند به زیر سطح حمایت ۱۵٫۷۴ برسد احتمال برگشت دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۸٫۰۶ را بوجود می آورد و در سه ماهه سوم سال جاری در حرکت صعودی تنها رشد قیمت اونس نقره به سطح ۱۸٫۶۱ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸٫۰۶ می باشد که می تواند قیمت را به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۰٫۸۱ هدایت کند.

در چارت ماهیانه اونس نقره این طور به نظر می رسد که روند افزایشی بلند مدتی که از سطح ۳٫۵۱ (پایین ترین سطح فوریه ۱۹۹۱) به ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) شکل گرفته بیشتر شبیه یک چرخه سه موجی بزرگ و قوی می باشد بطوریکه موج دوم یعنی موج B در سطح ۸٫۴۲ (پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸) به اتمام رسیده است. با این حال بررسی امواج الیوت نشان می دهد احتمال اینکه قیمت دو مرتبه به سوی سطح ۸٫۴۲ نزدیک شود، محتمل و زیاد است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این چرخه یک سری از سطوح را به ما نشان می دهد که این روند نزولی از سطح ۴۹٫۵۱ را تحت کنترل خود قرار داده است. بنابراین از آنجایی که قیمت جهانی اونس نقره قادر نبوده خود را به بالای سطح مقاومت ۲۱٫۰۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برساند از این رو در یک الی سه ماهه آینده احتمال فرود بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۱۴٫۳۷ و ۱۳٫۶۰ زیاد است که در نمودار ماهیانه به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره