تحلیل ویژه چشم انداز فصلی قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۶۰۲۹ دلار در هر تن افزایش پیدا کند و هر گونه حرکت اصلاحی با سطوح حمایت ۵۹۲۱ و ۵۸۳۳ روبرو است. برای چشم انداز قیمت مس در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ نیز پیش بینی می شود خود را در بالای سطح مقاومت ۵۹۲۸ تثبیت کند.

اگر قیمت به همین صورت در بالای این سطح مقاومت تثبیت شود موجب تقویت بیشتر قیمت تا سطح مقاومت بعدی ۶۰۷۱ می شود اما باید توجه داشت که بعد از آن انتظار می رود دوباره قیمت آن با کاهش قیمت مواجه شود و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت، امواج الیوت ویو و الگوی معکوس سر و شانه تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این روند افزایشی قیمت از سطح مقاومت ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۱۰۶) در سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) سقف قیمتی خود را دیده است و این الگو یک ساختار موج اصلاحی دارد که از سه موج تشکیل شده است.

در نمودار پایین مس این ساختار نشان می دهد که موج افزایشی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) می تواند به عنوان یک موج اصلاحی و برگشتی در جهت خلاف روند نزولی از سطح ۶۲۰۴ تلقی شود و احتمال اینکه این موج اصلاحی در پایین سطح مقاومت ۶۲۰۴ تمام شود، بسیار محتمل است.

از نظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۴۳۱۸ به ۶۲۰۴ به تثبیت قیمت مس در بالای سطح مقاومت ۵۷۵۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) و ۵۹۲۸ اشاره دارد و چنانچه به همین صورت در بالای این آن تثبیت شود موجب افزایش بیشتر قیمت مس تا سطح مقاومت ۶۰۷۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی) می شود.

باید توجه داشت که الگوی سر و شانه معکوس که بین روزهای ۱۹ آوریل و ۹ ژوئن شکل گرفته تا حد زیادی تایید شده است و تارگت قیمت مس در نزدیکی سطح ۶۰۷۱ را نشانه گرفته است. الگوی قیمتی مس در نمودار مربوطه از روز ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶ به این سو بیشتر شبیه یک الگوی سر و شانه کاهشی است و شانه راست آن در حال شکل گیری با هدف ۶۰۴۵ می باشد که این سطح قبلا سقف شانه سمت چپ بوده است.

با این تفاسیر و بررسی امواج الیوت و الگوی سر و شانه این احتمال قویا وجود دارد که قیمت مس در حوالی سطح مقاومت ۶۰۷۲ به موج اصلاحی فعلی خود خاتمه دهد و پس از آن با فعال شدن سفارشات فروش به سوی سطح ۵۴۶۲ کاهش یابد و در مسیر نزولی قرار گیرد که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۹۲۵ رشد یابد و هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطوح حمایت ۱۹۱۲ و ۱۸۹۸ خواهد بود. با این حال باید توجه داشت که برای چشم انداز قیمت آلومینیم آلیاژی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ پیش بینی می شود به سطح ۱۷۵۵ اصلاح کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت بعدی تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی براساس موج نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و به سطح مقاومت ۱۹۵۶ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد و مانع از رشد بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی شده و به تشکیل یک حرکت اصلاحی انجامیده است.

از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما این موج اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی در واقع یک پول بک به سوی خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۳۳۸۰ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۸) می باشد و حداکثر تارگتی که می توان برای این پول بک در نظر گرفت سطح ۱۶۳۲ می باشد اما هدف واقع بینانه ما اصلاح قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۷۵۵ می باشد.

همچنین اگر به جزئیات نمودار پایین دقت کنیم متوجه می شویم که موج افزایشی قیمت این فلز که از سطح ۱۴۳۲ آغاز شده در یک ساختار سه موجی شکل گرفته است. براساس سطوح فیبوناچی پروجکشن، موج سوم یعنی موج c تقریبا به اندازه ۱٫۶۱۸ برابر طول موج اول یعنی موج a بوده است.

در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی یک سقف دو قلو کوچک در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۵۶ ساخته شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۸ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ می باشد و این الگو به تارگت نزولی ۱۷۵۰ اشاره دارد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۹۵۶ شکسته شود موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح ۲۱۱۸ و ۲۲۷۹ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن