تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۸۶۰ دلار در هر تن را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۸۱۸ می شود که در نمودار پایین مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود سطح حمایت ۵۸۶۰ باعث تشکیل حرکت اصلاحی شده است که به باور ما این موج اصلاحی در نزدیکی سطح ۵۹۰۵ پایان می یابد.

هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۵۹۳۲ می باشد و از آنجایی که سقف قیمت در نزدیکی سطح مقاومت ۵۹۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) ساخته شده است این الگوی نزولی به هدف ۵۸۱۸ اشاره دارد و این موضوع می تواند حرکت نزولی مس را بیشتر کند. با این پیش فرض انتظار می رود حرکت مس همچنان رو به سقوط باشد و جز چند حرکت اصلاحی، روند اصلی همچنان نزولی باقی بماند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۹۱۸ را تاچ کند که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و اندیکاتور مک دی (MACD) در چارت یک ساعته نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) به ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده است. در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت این فلز به محض رسیدن به سطح مقاومت ۱۹۳۲ مقداری قدرت و پتانسیل افزایشی خود را از دست داده است.

الگوی واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی تاییدی در جهت خسته شدن روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی می باشد. حتی اگر هم حرکت اصلاح نزولی فوری رخ ندهد این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن در پایین سطح ۱۹۳۲ تثبیت شود و این در حالی است که در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۳۲ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب رشد قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۱۹۵۱ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن