تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره با کاهش قیمت مواجه شود و مجدد سطح حمایت ۴۴٫۴۰ دلار در هر بشکه را لمس کند و در صورتیکه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش بیشتر آن به سطح ۴۳٫۵۰ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۲ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) به ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

در چارت زیر به وضوح مشخص است که روند افزایشی از سطح ۴۲٫۰۵ شامل سه موج می باشد که موج دوم یعنی موج (b) در نزدیکی سطح حمایت ۴۲٫۷۵ به پایان رسیده که طبق تئوری امواج الیوت ویو به احتمال زیاد دوباره به سوی این سطح کاهش داشته باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال سه موج این حرکت نزولی فعلی را در دست دارند که موج سوم یعنی موج c می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا حدود سطح ۴۷٫۰۳ پایین بکشاند. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۴۵٫۸۵ موجب تقویت قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۴۷٫۰۳ می شود.

امروز میزان ذخایر هفتگی نفت آمریکا (پیش بینی بازار ۲٫۲۸۳- میلیون بشکه ، رقم قبلی ۱۱۸+ هزار بشکه) در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران خبر مهمی برای معامله گران نفت محسوب می شود و با توجه به اینکه قیمت این کالای استراتژیک در روزهای اخیر بسیار پرنوسان بوده و بازار نیز نگران ذخایر آمریکا می باشد، خبر امروز قطعا تاثیر قابل توجهی بر قیمت نفت خواهد داشت.

لازم به ذکر است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی موسسه نفت آمریکا (API) به میزان ۵٫۷۶۴- میلیون بشکه کاهش یافت و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد ۱٫۶۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد. رقم قبلی ۸۵۱۰۰۰+ بشکه اعلام شده بود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه به سطح ۴۷٫۱۳ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این موج اصلاحی در جهت خلاف روند افزایشی از سطح ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) می باشد و حتی ممکن است به عنوان احیای روند نزولی قبلی که از سطح ۵۴٫۶۷ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) شروع شده بود تلقی شود.

این سه موج باعث تشکیل این موج اصلاحی شده اند بطوریکه موج دوم یعنی موج b ممکن است در نزدیکی سطح مقاومت ۴۸٫۵۹ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۴٫۳۵ به ۴۹٫۹۰ قرار دارد، تکمیل شود و بعد از آن باید منتظر از سرگیری روند نزولی قیمت در موج c باشیم که می تواند قیمت نفت برنت دریای شمال را تا سطح ۴۶٫۴۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند.

در نمودار روزانه ریزش روز گذشته قیمت نفت برنت دریای شمال اشاره به سناریوی کاهشی قیمت دارد بطوریکه نزول دیروز به اندازه ای عمیق بوده که نشاندهنده وارونه شدن روند افزایشی کوتاه مدت از سطح ۴۴٫۳۵ می باشد و بررسی امواج الیوت ویو به استمرار موج نزولی بزرگ C از سطح ۵۴٫۶۷ اشاره دارد که از قدرت و پتانسیل زیادی برای فرود قیمت نفت برنت دریای شمال تا سطح ۴۲٫۹۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۵۹ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب رشد قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح مقاومت ۴۹٫۰۹ می شود در غیر این صورت همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم می بایست برای امروز منتظر فرود دوباره قیمت به سطح ۴۷٫۱۳ دلار در هر بشکه باشیم که در چارت پایین مشخص شده است. باید منتظر ماند و حرکت بازار را بعد از خبر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران دنبال کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن