تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۸۱۸ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش با حد تارگت ۵۷۸۷ صادر خواهد کرد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

این چرخه از امواج الیوت ویو کاملا یا موقتا تکمیل شده است که این موضوع را ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۹۲۸ در چارت روزانه نشان داده است. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) به ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) قرار دارد.

در چارت زیر چنین به نظر می رسد که قیمت مس در حال ریزش به سوی سطح حمایت بعدی ۵۷۵۸ می باشد و در حرکت صعودی نیز اولین سطح مقاومت بر روی ۵۸۶۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰  درصدی) وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود این مسئله موجب افزایش به سوی سطح مقاومت ۵۹۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود که در چارت پایین مشاهده می شود.

در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. ابزار فیبوناچی پروجکشن در پلتفرم های متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۹۱۸ را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۹۰۳ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود هر یک از این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) به ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارد و در چارت پایین چنین به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی با رسیدن به سطح مقاومت ۱۹۳۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) پتانسیل و قدرت خود را از دست داده است.

واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی به این نکته مهم اشاره دارد که احتمال تشکیل یک حرکت اصلاح نزولی برای قیمت این فلز وجود دارد و این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۹۳۲ با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و رشد قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۱۹۵۱ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن