تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۸۱۸ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش مس و کاهش قیمت آن به سطح ۵۷۸۷ می شود.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود هر یک از این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مشخص است حرکت اصلاحی و بازگشتی که در برخورد به سطح حمایت حمایت ۵۸۱۸ رخ داده است در نزدیکی سطح مقاومت ۵۸۶۰ تکمیل شده است و چنین به نظر می رسد روند نزولی قیمت مس از سرگرفته شده باشد.

در چارت روزانه بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) به ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) به تارگت نزولی ۵۷۵۸ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی می باشد. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۶۰ موجب رشد قیمت جهانی مس به سطح مقاومت بعدی ۵۹۰۴ می شود که در چارت پایین به وضوح مشخص گردیده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود که قیمت آن سطح مقاومت ۱۹۵۱ را لمس کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت و سیگنال خرید آلومینیم آلیاژی تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۶۳ می شود.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی از سطح ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) به ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است. بعد از روند رنج و خنثی قیمت آلومینیم آلیاژی که بین محدوده ۱۹۱۸ و ۱۹۳۲ شاهد بودیم چنین به نظر می رسد که قیمت انرژی و پتانسیل لازم برای صعود بیشتر را بدست آورده است.

هر چند رشد قیمت این فلز از سطح ۱۸۵۵ با توجه به آنکه هیچ حرکت اصلاح نزولی تا کنون شاهد نبودیم عجب و غریب به نظر می رسد، با این حال خط روند نزولی رسم شده اشاره به تارگت افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطوح ۱۹۵۱ و ۱۹۶۳ دارد که در چارت پایین به وضوح مشخص گردیده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی فروشندگان تنها به شرط شکست سطح حمایت ۱۹۳۲ با حد تارگت ۱۹۱۸ وارد بازار خواهند شد که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد. بنابراین تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی خود را بالای سطح حمایت ۱۹۳۲ تثبیت کرده است این موضوع می تواند بار دیگر به حرکت صعودی قیمت آن تا نرخ ۱۹۵۱ و حتی بیشتر یعنی تا سط ۱۹۶۳ دلار در هر تن بیانجامد که در چارت بعدی مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن