تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ7) پیش بینی می شود با توجه به شکست سطح حمایت ۴۴٫۰۶ دلار در هر بشکه تا سطح ۴۳٫۲۹ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا مشخص شده است این سطح حمایت ۴۴٫۰۶ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به ۴۷٫۳۲ (بالاترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت خط فیبوناچی شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که سطح حمایت بعدی در سطح ۴۳٫۲۹ قرار دارد و با توجه به توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۴۴٫۰۶ در حال حاضر نیروهایی که آنرا به سمت پایین سوق می دهند قوی تر می باشند.

از نظر تحلیل فاندامنتال به رغم تمدید کاهش ۱٫۸ میلیون بشکه در روز از سطح تولیدات نفت اوپک اما صادرت نفت سازمان اوپک در ماه ژوئن در مقایسه با ماه مشابه آن در سال ۲۰۱۶ به میزان ۲ میلیون بشکه در روز افزایش را نشان می دهد و از سوی دیگر سطح تولیدات هفتگی نفت آمریکا با ۱ درصد افزایش به ۹٫۳۴ میلیون بشکه در روز افزایش یافته که از اواسط سال ۲۰۱۶ به این سو چیزی در حدود ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد و این موضوع نیز شدت کاهش قیمت نفت در بازار را بیشتر کرده است و انتظار می رود فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت نفت خام سبک آمریکا تحمیل شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) پیش بینی می شود با توجه به شکست سطح حمایت ۴۶٫۴۷ و ۴۶٫۲۸ تا سطح ۴۵٫۶۶ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال مشخص شده است این سطح حمایت ۴۶٫۴۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به ۴۹٫۹۰ (بالاترین سطح ۴ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت خط فیبوناچی شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که سطح حمایت بعدی در سطح ۴۵٫۶۶ قرار دارد و با توجه به توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۴۶٫۲۸ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) در حال حاضر نیروهایی که آنرا به سمت پایین سوق می دهند قوی تر می باشند.

از نظر تحلیل فاندامنتال همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم به رغم تمدید کاهش ۱٫۸ میلیون بشکه در روز از سطح تولیدات نفت اوپک اما صادرت نفت سازمان اوپک در ماه ژوئن در مقایسه با ماه مشابه آن در سال ۲۰۱۶ به میزان ۲ میلیون بشکه در روز افزایش را نشان می دهد و از سوی دیگر سطح تولیدات هفتگی نفت آمریکا با ۱ درصد افزایش به ۹٫۳۴ میلیون بشکه در روز افزایش یافته که از اواسط سال ۲۰۱۶ به این سو چیزی در حدود ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد.

این موضوع نیز شدت کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار را بیشتر کرده است و انتظار می رود فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت نفت برنت دریای شمال تحمیل شود. در چنین وضعیتی فروشندگان نفت برنت دریای شمال با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن