تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی حرکت آن کمی پیچیده و نامشخص است زیرا قیمت هنوز موفق به شکست سطح حمایت ۵۸۱۸ دلار در هر تن نشده است و همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود قیمت مس نتوانسته به پایین سطح حمایت ۵۸۱۸ برسد و این ناتوانی خود به معنای تشکیل یک الگوی کف دو قلو (double – bottom) در نزدیکی سطح حمایت ۵۸۱۸ می باشد که در صورت نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۸۶۰ این کف دو قلو بیشتر تایید خواهد شد.

در همین حال روند خنثی قیمت مس بین سطوح ۵۸۱۸ و ۵۸۶۰ بیشتر شبیه به یک الگوی سر و شانه است و چون این الگو بعد از حرکت نزولی پدیدار شده است، به باور ما می تواند یک روند کاهشی دیگر را برای مس بدنبال داشته باشد.

لازم به ذکر است برای امروز کاهش قیمت مس به زیر سطح حمایت ۵۸۱۸ به معنای ورود فروشندگان با تارگت های نزولی ۵۷۸۷ و ۵۷۴۳ می باشد و فرصت را برای فروشندگان مس فراهم خواهد آورد که در چارت پایین مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۹۱۸ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش و صدور سیگنال فروش آن به سطح حمایت بعدی ۱۹۰۳ می شود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) به ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است و این روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۸۵۵ به نرخهای پایین وارونه شده است که این موضوع را عمق حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۹۴۸ (بالاترین سطح ۶ جولای ۲۰۱۷) نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی نیز به خسته شدن روند افزایشی قیمت اشاره دارد که می تواند منجر به فرود قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح ۱۹۱۸ و ۱۹۰۳ شود و این در حالی است که در حرکت صعودی رشد قیمت به سطح ۱۹۳۷ موجب تقویت قیمت این فلز به سطح ۱۹۵۱ دلار در هر تن می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن