تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۸۶۰ دلار در هر تن رشد یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۱۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) در چارت پایین نشان داده است و سیگنال خرید در کوتاه مدت صادر کرده است اما در میان مدت چشم انداز آن کاهشی پیش بینی می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای صعود بیشتر تا سطح مقاومت بعدی ۵۸۶۰ هموار شده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی می باشد و چنانچه این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر تا سطح مقاومت بعدی ۵۹۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) به ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) نشان می دهد که قیمت مس سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۵۷۵۸ صادر کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی است و این احتمال قویا وجود دارد که این حرکت اصلاحی در نزدیکی سطح مقاومت ۵۸۶۰ پایان یابد و بعد از آن دوباره در روند نزولی با هدف های مشخص شده در چارت پایین به ترتیب سطوح ۵۸۱۸ و ۵۷۸۷ قرار گیرد.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۸۹۰ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۱۸۷۷ می شود که در چارت پایین مشاهده می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) به ۱۹۴۸ (بالاترین سطح ۶ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده اند. عمق حرکت نزولی که از سطح ۱۹۴۸ اتفاق افتاده است اشاره به از سرگیری روند نزولی قیمت از سطح ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۷) دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال این روند شامل پنج موج می باشد و در درون یک کانال کاهشی شکل گرفته است و براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود موج پنجم یعنی موج E در حال پایین کشاندن قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۸۴۰ می باشد که این سطح محل برخورد به کف کانال نزولی است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطح مقاومت اولیه بر روی ۱۹۰۱ دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۱۹۱۲ دلار در هر تن می شود که این سطوح در چارت بعدی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن