تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال افزایش به سوی سطوح ۱۲۲۴ و ۱۲۳۱ صادر شده است که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۹۵ (بالاترین سطح ۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج شامل پنج موج کوچک می باشد که موج کنونی (۴) توانسته است به بالای سطح مقاومت ۱۲۱۶ برسد و برای امروز سیگنال خرید و هدف های افزایشی ۱۲۲۴ و ۱۲۳۱ را نشانه گرفته است. باید توجه داشت این موج افزایشی ممکن است در نزدیکی منطقه ۱۲۲۴ و ۱۲۳۱ تمام شود و بعد از آن موج نزولی (۵) شروع خواهد شد.

در حرکت نزولی اولین سطح حمایت قیمت جهانی اونس طلا بر روی ۱۲۱۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) و بعد از آن بر روی سطح ۱۲۱۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود منجر به از سرگیری حرکت نزولی خواهد شد.

از نظر تحلیل بنیادی حرکت بازار با انتشار خبر افشاگری پسر ترامپ از ایمیل‌های مربوط به روسیه به سقوط دلار آمریکا و افزایش قیمت جهانی اونس طلا از پایین ترین نرخهای ۴ ماهه گذشته انجامیده است و در این هیاهو، اونس طلا بود که دیشب پیروزمندانه در بازار آمریکا و امروز هم در سشن آسیا جولان داد و توانست از خط مقاومت ۱۲۱۶ عبور کند و ارزش یورو نیز در مقابل دلار آمریکا برای اولین بار از ماه مه ۲۰۱۶ به این سو به بالای سطح ۱٫۱۴۸۰ صعود کرد.

دونالد ترامپ جونیور پسر رئیس جمهور آمریکا، مجموعه ایمیل‌هایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد یک شهروند روسیه به او پیشنهاد ارائه اطلاعاتی حساس درباره هیلاری کلینتون رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آمریکا را داده است.

محتوای ایمیل های منتشر شده نشان می دهد که افرادی در روسیه ادعا کرده اند که قصد دارند اسنادی مبنی بر مجرمانه بودن برخی کارهای هیلاری کلینتون برای بهره برداری کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در اختیار پسر او قرار دهند. این ایمیل‌ها به حدود ۵ ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ باز می‌گردد.

از این رو از دیروز در سشن آمریکا با انتشار گزارش دیدار دونالد ترامپ جونیور با یک وکیل روس، موضوع دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا و اتهام تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با افراد یا نهادهایی در روسیه دوباره خبرساز شده است.

در این میان، آنچه برای معامله گران اهمیت دارد، توجه به ضربه پذیری دلار آمریکا در برابر اینگونه اتفاقات و عدم اطمینان سیاسی در آمریکا است زیرا با انتشار اخباری در این خصوص، شاهد موضع گیری سریع معامله گران به فروش دلار آمریکا و خرید اونس طلا بودیم. در این صورت اولین هدف قیمت جهانی اونس طلا نرخ ۱۲۲۴ و هدف بعدی نرخ ۱۲۳۱ خواهد بود.

کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی موجب می شود کالاهای ارزش گذاری شده به دلار نظیر طلا برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر شوند و این مسئله سبب افزایش تقاضای اونس طلا می گردد. افزایش قیمت اونس طلا تا حد زیادی ناشی از این خبر بوده است و اگر تنش های سیاسی در آمریکا دوباره افزایش یابد، ممکن است خرید اونس طلا نیز افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا