تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ7) پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۴۵٫۹۲ دلار در هر بشکه مواجه شود و اگر موفق به شکست قدرتمند این سطح شود سیگنال خرید با هدف های ۴۶٫۲۹ و ۴۶٫۴۵ صادر خواهد کرد که در نمودار پایین مشخص شده است. از نظر تحلیل تکنیکال این سطح مقاومت ۴۵٫۹۲ و سطح حمایت ۴۵٫۰۵ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۴۷٫۳۲ (بالاترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۷) قرار گرفته اند.

در چارت به وضوح مشخص است که قیمت نفت آمریکا بعد از شکست خط روند نزولی رسم شده توانسته خود را به بالای سطوح ۴۵٫۴۹ و ۴۵٫۶۶ برساند و هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۴۵٫۹۲ می باشد. بررسی امواج الیوت ویو نیز نشان می دهد که قیمت در موج (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارد و برای امروز شانس رشد بیشتر قیمت نفت آمریکا تا سطوح ۴۶٫۴۵ و ۴۶٫۹۱ زیاد است.

در این میان امروز بی شک اخبار موجودی ذخایر هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد و پیش بینی می شود ذخایر نفت آمریکا از رقم قبلی ۶٫۲۹۹- میلیون بشکه به میزان ۲٫۸۵۰- میلیون بشکه کاهش یابد. لازم به ذکر است بامداد امروز موجودی ذخایر هفتگی موسسه نفت آمریکا (API) به میزان ۸٫۱۳۳-  میلیون بشکه کاهش یافت در حالیکه قبلا پیش بینی می شد ۲٫۹۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد و رقم قبلی نیز ۵٫۷۶۴- میلیون بشکه اعلام شده بود.

اصولاً در این مواقع حرکت بعدی قیمت نفت آمریکا را گزارش موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا اعلام خواهد کرد که هر چقدر بیشتر از حد انتظارات بازار (۲٫۸۵۰- میلیون بشکه) کاهش داشته باشد این مسئله به تقویت قیمت نفت در بازار کمک خواهد کرد که دست کم در کوتاه مدت می تواند امیدهای تازه ای را برای بازار به ارمغان بیاورد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۴۸٫۲۳ دلار در هر بشکه مواجه شود و اگر بتواند از این سد مقاومت با قدرت عبور کند خریداران را تا سطح ۴۸٫۸۹ وارد بازار خواهد کرد در غیر این صورت هر گونه حرکت اصلاح نزولی کوتاه و محدود به سطح حمایت ۴۷٫۷۰ (مماس با خط روند نزولی) و ۴۷٫۴۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

همانطور که در چارت بعدی مشخص است این سطح مقاومت ۴۸٫۲۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است و بعد از آنکه قیمت نفت برنت موفق به شکست خط روند مقاومت شده است پتانسیل افزایشی زیادی را بدست آورده است و برای امروز افزایش قیمت تا سطح ۴۸٫۴۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۴۸٫۲۳ می باشد که می تواند هدف افزایشی ۴۸٫۸۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) را برای خریداران نمایان سازد.

اکنون چنانجه پیش بینی می شد با صعود قیمت نفت برنت به سوی سطح مقاومت ۴۸٫۲۳ اکنون حرکت افزایشی آن آغاز شده است و انتظار می رود پس از آن، باز هم شاهد ادامه صعود تا نرخهای جدیدی ۴۸٫۸۹ دلار در هر بشکه باشیم که در چارت بعدی دیده می شود.

در چنین وضعیتی همانطور که در تحلیل قیمت نفت خام سبک آمریکا گفته شد، اگر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران بیشتر از حد پیش بینی های بازار کاهش یابد، خریداران نفت برنت دریای شمال با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن