تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با افزایش روبرو شود و با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹۰۴ دلار در هر تن سیگنال خرید مس تا سطح مقاومت بعدی ۵۹۳۲ صادر کند که در نمودار پایین مشخص گردیده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند. لازم به ذکر است که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیزکه شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۹۰۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) به این سو قرار داشت که با شکسته شده است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۹۳۲ دیده می شود که اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت مس تا سطح مقاومت بعدی ۵۹۷۶ می شود.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این موج c از پنج موج کوچک تر تشکیل شده است که موج پنجم یعنی موج ۵ در حال پیشروی به سطح مقاومت ۵۹۷۶ می باشد و از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک رشد قیمت مس به سطح ۵۹۱۱ تاییدی هم در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۵۹۰۴ و هم تارگت افزایشی ۵۹۳۲ می باشد و هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت مس کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۵۸۸۱ خواهد بود که در چارت پایین دیده می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۹۱۲ را لمس کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت و رشد بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۲۶ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) به ۱۹۴۸ (بالاترین سطح ۶ جولای ۲۰۱۷) می باشد.

در چارت پایین کاملا مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی در نزدیکی سطح حمایت ۱۸۹۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) مورد حمایت قرار گرفته است و حداقل اینکه ممکن است برای یکی دو روز در بالای این سطح حمایت در نوسان باشد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۸۹۰ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت ۱۸۷۶ دلار در هر تن می شود که این سطح را در چارت بعدی بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن