تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ7) پیش بینی می شود قیمت آن از سطح حمایت ۴۵٫۰۵ دلار در هر بشکه عبور کند و سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۴۴٫۵۲ صادر کند که این حرکت کاهشی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

سطوح فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد. عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۴۷٫۳۲ (بالاترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۷) به ۴۳٫۶۵ (پایین ترین سطح ۷ جولای ۲۰۱۷) قرار دارند و روند افزایشی که از سطح ۴۳٫۶۵ آغاز شده شامل سه موج می باشد و به باور ما حرکت نزولی شارپی که در برخورد قیمت به سطح مقاومت ۴۶٫۴۵ شاهد بودیم به معنای تکمیل شدن این چرخه سه موجی است.

براساس تجزیه و تحلیل امواج الیوت کف موج دوم یعنی سطح ۴۳٫۸۳ به احتمال توسط فروشندگان دوباره لمس خواهد شد و قیمت تا این سطح پایین خواهد آمد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت قیمت نفت آمریکا بر روی ۴۵٫۹۲ قرار دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود می تواند در راستای استمرار موج c به افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۴۶٫۴۵ بیانجامد.

با این توضیح، هرچند در طی معاملات دیروز، قیمت نفت خام سبک آمریکا سعی در حفظ قدرت کاذب خود تا سطح مقاومت ۴۶٫۴۵ کرده بود، اما با حرکت روز گذشته و سقوط شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است. بنابراین برای امروز با توجه به قرار گرفتن قیمت نفت خام سبک آمریکا در پایین سطح مقاومت ۴۵٫۴۹ فرصت برای ورود به پوزیشن فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین ۴۵٫۰۵ و ۴۴٫۵۲ فراهم آمده است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح حمایت ۴۷٫۴۲ به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۹۲ و ۴۶٫۱۱ کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۴۶٫۱۱ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی (C) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده اند. حرکت کاهشی شارپی که دیروز از سطح ۴۸٫۷۹ در چارت یک ساعته شاهد بودیم به معنای تکمیل شدن این موج یا بخش اول از این موج است.

در نمودار روزانه به نظر می رسد که قیمت نفت برنت در موج نزولی C از سطح ۵۴٫۶۷ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) قرار دارد و در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای کاهش تا سطح ۴۲٫۹۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برخوردار است. براساس این سناریو، روند کاهشی قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان معتبر است.

 در حرکت اصلاحی افزایشی اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۴۸٫۲۳ قرار دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سطح مقاومت بعدی ۴۸٫۸۹ می شود در غیر این صورت می بایست منتظر کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب تا سطوح ۴۶٫۹۲ و ۴۶٫۴۲ دلار در هر بشکه باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن