تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۵۸۸۱ و ۵۹۳۲ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد که این روند خنثی را در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند. لازم به ذکر است که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیزکه شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) قرار دارند. از این رو امروز نکته قابل توجهی در خصوص مس وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

هر چند که تمایلات بازار نشاندهنده رشد قیمت مس است و موج c از قدرت و توانایی خوبی برای رسیدن به سطوح ۵۹۷۶ و ۶۰۱۳ برخوردار است اما برای تایید آن می بایست حتما قیمت مس از سطح مقاومت ۵۹۳۲ با قدرت عبور کند تا سیگنال خرید صادر کند. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۵۸۸۱ منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آن به سطوح حمایت ۵۸۶۰ و ۵۸۱۸ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۹۱۲ افزایش یابد و هم اکنون سیگنال خرید صادر کرده است که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۰۱ در چارت نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۱۹۰۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۶) به ۱۹۴۸ (بالاترین سطح ۶ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده است و سرعت حرکت افزایشی قیمت که دیروز از سطح ۱۸۸۱ شاهد بودیم اشاره به وارونه شدن حرکت نزولی از سطح ۱۹۴۸ دارد.

در چارت بعدی سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۹۱۲ قرار دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب تقویت بیشتر تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۲۶ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۹۰ منجر به کاهش قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۸۷۶ و ۱۸۶۷ می شود که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی قرار دارند.

در هر صورت برای امروز احتمال حرکت صعودی قیمت آلومینیم آلیاژی بیشتر است و بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۹۰۱ می تواند به افزایش بیشتر قیمت تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۲۶ دلار در هر تن بیانجامد که در نمودار بعدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن