تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ7) پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۴۵٫۴۹ و ۴۵٫۰۵ دلار در هر بشکه اصلاح کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح  قیمت نفت آمریکا هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج روند نزولی از سطح ۴۷٫۳۲ (بالاترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۷) به ۴۳٫۶۵ (پایین ترین سطح ۷ جولای ۲۰۱۷) قرار دارند.

در چارت زیر این موج افزایشی قوی و شارپی که دیروز از سطح ۴۴٫۹۹ شاهد بودیم در قالب موج b یعنی سومین موج از موج اصلاحی از سطح ۴۶٫۴۸ (بالاترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته است و براساس تجزیه و تحلیل امواج الیوت ویو، به باور ما این موج در حوالی سطح مقاومت ۴۶٫۴۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) تکمیل خواهد شد و بعد از آن احتمال اینکه قیمت نفت آمریکا در موج نزولی c قرار گیرد و به سطوح ۴۵٫۴۹ و ۴۵٫۰۵ اصلاح کند، تا حدی محتمل است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۴۵ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن به تقویت قیمت و صدور سیگنال خرید نفت آمریکا تا سطوح مقاومت بعدی ۴۷٫۲۰ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) و ۴۷٫۳۲ می انجامد که در چارت پایین مشاهده می شود. لازم به ذکر است امروز تعداد دکل های حفاری نفت شرکت بیکر هیوز آمریکا (رقم قبلی ۷۶۳ دکل) در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت به سطح ۴۷٫۴۲ را نشان می دهد که این موضوع را استمرار موج اصلاح نزولی قیمت از سطح ۴۸٫۷۹ (بالاترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) در چارت پایین تایید کرده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این موج اصلاحی از سه موج تشکیل شده است و موج افزایشی شارپی که دیروز از سطح ۴۷٫۱۸ (پایین ترین سطح ۱۳ جولای ۲۰۱۷) شاهد بودیم در قالب موج b یعنی موج دوم شکل گرفته است و موج سوم یعنی موج c می تواند قیمت نفت برنت را تا حدود سطح ۴۷٫۴۲ پایین بکشاند.

باید توجه داشت به محض اینکه این موج اصلاحی تمام شود بعد از آن می بایست منتظر یک موج افزایشی قوی باشیم که در نمودار یک ساعته بعدی مشخص شده است. در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال با سطح مقاومت ۴۸٫۸۱ مواجه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴٫۶۷ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) می باشد که می تواند منجر به کاهش قیمت نفت برنت شود و از سوی دیگر در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۴۸٫۸۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) موجب تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب به سطوح ۴۹٫۵۴ و ۵۰٫۱۹ و پس از آن سطح ۵۰٫۳۵ دلار در هر بشکه خواهد شد که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن